9 trendów w zarządzaniu projektami, które warto znać w roku 2024

Sztuczna inteligencja, przetwarzanie w chmurze i regulacje środowiskowe to tylko niektóre czynniki wpływające na trendy w zarządzaniu projektami w tym roku.

 

Zarządzanie projektami ma kluczowe znaczenie dla niezliczonych organizacji i branż na całym świecie. Od planowania kamieni milowych projektu po zapobieganie potencjalnym zagrożeniom i kompilowanie raportów projektowych, kierownicy projektów wykonują szeroki zakres złożonych zadań, które znacząco przyczyniają się do długoterminowego sukcesu organizacji. 

 

Jednak nowe technologie, zmiany w stylach pracy i zmiany regulacyjne na dużą skalę zmieniają sposób, w jaki wiele organizacji prowadzi dziś działalność. Aby zapewnić tym organizacjom sukces, zarządzanie projektami będzie musiało zmieniać się wraz z nimi.  

 

Chcesz poznać najważniejsze trendy w zarządzaniu projektami w 2024 roku? Zacęcamy do lektury poniższego tekstu. Dowiesz się z niego więcej o tym, czego możesz spodziewać się w tej dziedzinie w dalszej części tego roku, a także poznać sposoby budowania umiejętności, których będziesz potrzebować, aby być na bieżąco. 

 

Trendy w zarządzaniu projektami w 2024 roku: 9 najważniejszych

Rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek, a zarządzanie projektami ewoluuje wraz z nim. Oto dziewięć głównych trendów, które kształtują i będą kształtować tę dziedzinę w tym roku:

1. Wzrost wpływu generatywnej sztucznej inteligencji.

Generatywna sztuczna inteligencja szybko zmienia sposób, w jaki profesjonaliści z każdej branży – od opieki zdrowotnej po finanse, IT i nie tylko – wykonują swoją codzienną pracę. Istnieje dobry powód, dla którego zarówno pracodawcy, jak i pracownicy chętnie wykorzystują tę innowacyjną technologię w miejscu pracy. Badania przeprowadzone przez MIT wskazują, że wysoko wykwalifikowani pracownicy, którzy korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji w granicach jej możliwości, mogą w rzeczywistości poprawić swoją wydajność „nawet o 40% w porównaniu z pracownikami, którzy jej nie używają.”[1]

Korzyści te doprowadziły do zwiększonego przyjęcia generatywnej sztucznej inteligencji w niezliczonych organizacjach i obszarach roboczych. Oczekuje się, że w 2024 r. – i przez całą następną dekadę – że biorąc pod uwagę rozwijające się trendy w zarządzaniu projektami GenAI znacząco się wyróżnia i jego rozwój na pewno gwałtownie przyspieszy. Według badań przeprowadzonych przez Statista światowe przychody z generatywnej sztucznej inteligencji mają osiągnąć ponad 1,3 biliona dolarów do 2032 roku, co znacznie przewyższy wycenę z 2020 roku wynoszącą “zaledwie” 14 miliardów dolarów[2]

Project managerowie, którzy chcą nadążyć za tymi transformacjami, powinni w tym roku rozwijać swoje umiejętności w zakresie GenAI, zwłaszcza że jest ona dopiero wdrażana przez organizacje i integrowana z istniejącą technologią. 

2. Pośród trendów w zarządzaniu projektami wyróżnia się automatyzacja.

Więcej zadań związanych z zarządzaniem projektami zostanie zautomatyzowanych.

Wraz z postępem rozwoju sztucznej inteligencji i coraz większą integracją tej technologii z istniejącymi platformami i strumieniami pracy, kierownicy projektów mogą spodziewać się automatyzacji coraz większej liczby codziennych zadań. Według jednego z badań przeprowadzonych w 2019 r. przez firmę Gartner oczekuje się, że do 2030 r. 80 procent wszystkich zadań związanych z zarządzaniem projektami zostanie wyeliminowanych dzięki postępom w uczeniu maszynowym, analizie dużych zbiorów danych i przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) [3].

 

Kierownicy projektów nie powinni jednak obawiać się, że zostaną zastąpieni. Według badań podkreślonych w artykule Harvard Business Review (HBR) z 2023 r., tylko 35% obecnych projektów uznaje się za udane, podczas gdy 65% z nich cierpi na wskutek „zmarnowanych zasobów i niezrealizowanych korzyści”, częściowo z powodu przestarzałej technologii, na której polegają specjaliści do zarządzania nimi [4]. Autorzy zauważają, że sztuczna inteligencja prawdopodobnie stanie się dominującym trendem w zarządzaniu projektami i poprawi wydajność project managerów, ponieważ wykonują oni wszystko, od planowania projektów po ocenę ryzyka i współpracę z innymi, ale może to zająć lepszą część dekady, aby się w pełni zrealizować. 

 

W miarę automatyzacji bardziej przyziemnych zadań, wielu specjalistów ds. zarządzania projektami prawdopodobnie odkryje, że mają więcej czasu na skupienie się na kwestiach wysokiego szczebla o krytycznym znaczeniu dla ogólnego sukcesu projektu. 

 

3. Praca zdalna i hybrydowa utrzymają się na stałym poziomie.

Obecnie praca zdalna i hybrydowa są stosunkowo powszechnymi stylami pracy. Jest mało prawdopodobne, aby zmieniło się to w tym roku, ponieważ coraz więcej pracowników oczekuje, że będą one normą. Po gwałtownym wzroście w 2020 r. z powodu światowych blokad spowodowanych pandemią Covid-19, w pełni zdalna praca spadła po wprowadzeniu szczepionek, a pracodawcy zażądali, aby pracownicy w pełni wrócili do biura. Jednak pomimo najlepszych starań pracodawców, badania Gallupa wskazują, że w pełni zdalne stanowiska pozostały względnie stabilne, a praca hybrydowa faktycznie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat [5]

Zastanawiając się nad tym trendem, profesor ekonomii ze Stanford, Nick Bloom, powiedział USA Today: „Powrót do biura umarł w ’23. Jest tam nagrobek z napisem „RTO (EN – Return To Office)” [6].

Ta zmiana stylu pracy oznacza, że organizacje muszą zmienić sposób zarządzania pracownikami, jak również wprowadzić współczesne trendy w zarządzaniu projektami. Według Barbary Larson, profesorki zarządzania na Uniwersytecie Northeastern, firmy powinny poświęcać mniej czasu na skupienie się na tym, ile dni pracownicy spędzają poza biurem, a więcej na tym, jak nimi zarządzać, gdy są poza nim [6].

Project managerowie, którzy chcą zapewnić sobie miejsce w zmieniającym się krajobrazie, powinni pracować nad budowaniem umiejętności krytycznych dla manewrowania podejściami hybrydowymi i zarządzania zespołami zdalnymi, takich jak inteligencja emocjonalna i opanowanie narzędzi współpracy, które umożliwiają pracę asynchroniczną. 

4. Współczesne trendy w zarządzaniu projektami pokazują, że w 2024 roku i później umiejętności techniczne będą ważniejsze niż kiedykolwiek.

Fakt, że wiele organizacji i przepływów pracy przechodzi w miarę normalizacji sztucznej inteligencji, pracy zdalnej i procesów hybrydowych oznacza, że umiejętności cyfrowe zorientowane na technologię będą ważniejsze niż kiedykolwiek. W raporcie „Future of Jobs Report 2023” Światowego Forum Ekonomicznego zauważono na przykład, iż ponad 75% ankietowanych firm stwierdziło, że w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza wdrożyć duże zbiory danych i technologię sztucznej inteligencji. To niewątpliwie prowadzi do zwiększonego zapotrzebowania na umiejętności zawodowe o dużym wpływie, takie jak kreatywne myślenie, myślenie analityczne i znajomość technologii [7]

 

Kierownicy projektów mający nadzieję na osiągnięcie sukcesu w projektach, mogą rozważyć rozwijanie umiejętności technicznych wymaganych do zarządzania tymi nowymi, cyfrowymi technologiami. Najważniejsze obszary do rozważenia obejmują sztuczną inteligencję, przetwarzanie w chmurze i automatyzację. 

5. Zmiany technologiczne zintensyfikują trend w zarządzaniu projektami dotyczący zapotrzebowania na kompetencje miękkie.

W miarę jak pracodawcy inwestują w nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja i przetwarzanie w chmurze, zapotrzebowanie na pracowników z doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi rośnie. Podczas gdy dogłębne zrozumienie tych nowych technologii jest nieuniknionym wymogiem ich efektywnego wykorzystania, pracownicy muszą również doskonalić swoje umiejętności rozwiązywania problemów, komunikacji i współpracy. Jest to niezbędne, by pewnie manewrować tymi nowymi, stale ewoluującymi środowiskami technologicznymi.

 

W artykule z 2023 roku opisującym rolę „umiejętności miękkich” na współczesnym rynku pracy grupa badaczy przeanalizowała pięć lat ofert pracy z 19 000 różnych, zorientowanych technologicznie organizacji i stwierdziła, że istnieje wyraźne zapotrzebowanie na pracowników z umiejętnościami takimi jak „krytyczne i analityczne myślenie, rozwiązywanie problemów, komunikacja… i kreatywność z elastycznością”[8].  Wyniki te są zgodne z tym, co Światowe Forum Ekonomiczne podkreśla w raporcie Future of Jobs Report 2023 odnośnie zwiększonego zapotrzebowania na kreatywne i analityczne myślenie wśród pracodawców[9]

 

Podczas gdy zmiany te nieuchronnie wpłyną na wszystkie rodzaje pracowników biurowych, project managerowie mogą odczuć je bardziej dotkliwie, ponieważ coraz więcej zespołów pracuje zdalnie i polega na nowych platformach, które im w tym pomagają. Specjaliści ds. projektów, którzy chcą przygotować się na tę przyszłość, mogą rozważyć doskonalenie pożądanych umiejętności interpersonalnych i społecznych wymaganych do zapewnienia pozytywnych wyników projektów w zaawansowanych technologicznie zdalnych i hybrydowych środowiskach pracy. 

6. Trendy w zarządzaniu projektami dotyczące środowiska i społeczeństwa będą ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Wpływ organizacji na środowisko i społeczeństwo jest coraz istotniejszy zarówno dla konsumentów, jak i organów regulacyjnych. Według badań opublikowanych na przykład w HBR większość konsumentów troszczy się o środowisko. Firmy, które mają potencjał by usunąć bariery zakupowe dla najbardziej znaczącego segmentu tej grupy – „świadomych nie-konsumentów” – mogą wykorzystać rynek o potencjalnej wartości 365 miliardów dolarów, oprócz już istniejącego rynku eko-świadomości o wartości 278 miliardów dolarów [10]. Zgodnie z innym badaniem opublikowanym w HBR, zrównoważony rozwój promuje zaufanie wśród konsumentów, szczególnie wśród młodszych konsumentów, którzy będą kupować w przyszłości, i może mieć znaczący pozytywny wpływ na wartość rynkową organizacji [11]

 

Rządy na całym świecie również zainteresowały się wpływem organizacji na środowisko i społeczeństwo. Latem 2023 r. amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przedstawiła swoje krajowe inicjatywy w zakresie egzekwowania i zgodności z przepisami na lata 2024-2027, które koncentrowały się na łagodzeniu zmian klimatycznych i zanieczyszczeń poprzez egzekwowanie nowych standardów od organizacji w celu ochrony społeczności w całym kraju [12]. Zmiany te stanowią ruch w kierunku zrównoważonego rozwoju środowiska, który prawdopodobnie stanie się bardziej rygorystyczny w nadchodzących latach, ponieważ narody dążą do osiągnięcia ambitnych celów neutralności węglowej – i to szybko. 

 

Aby pomóc organizacjom w zdobyciu pożądanego rynku eko-świadomości i zapewnić, że spełniają one wymagania prawne, project managerowie  powinni oczekiwać, że w nadchodzących latach dominującym trendem, w zarządzaniu projektami będzie implementacja w projekty elementów dot. ESG, a one same  będą się również koncentrować się na praktykach zrównoważonego rozwoju.

7. Kolejnym dominującym trendem w zarządzaniu projektami w roku 2024 i w kolejnych jest stawianie nacisku na efektywne zarządzanie zmianą.

Jeśli istnieje jedno słowo, które podsumowuje to, czego pracodawcy i pracownicy mogą oczekiwać od 2024 roku i później, to jest to „zmiana”. Nowe technologie, środowiska pracy i przepisy oznaczają przejście na nowe systemy, procesy i struktury prawne, które organizacje muszą skutecznie zintegrować z codziennymi operacjami, aby skutecznie działać i rozwijać się  na rynku. 

Kierownicy projektów powinni zatem oczekiwać, że organizacje będą kłaść większy nacisk na change management  w ciągu najbliższego roku (i prawdopodobnie kilku kolejnych). Według badań przeprowadzonych przez Prosci najważniejsze zmiany, jakich organizacje spodziewają się w 2024 roku, obejmują [13]:  

  • technologia i transformacja cyfrowa (37%),
  • zmiany regulacyjne i zgodność z przepisami (9%),
  • zrównoważony rozwój środowiska i zmiany klimatyczne (9%),
  • zatrzymywanie i rotacja talentów (9%) oraz
  • zmiany kulturowe i organizacyjne (9%).


Project managerowie i managerowie ds. zmian powinni pamiętać o tych statystykach, rozważając swoją ścieżkę kariery i rozwój zawodowy w ciągu roku. Budowanie umiejętności przywódczych w zakresie zarządzania zmianą może przygotować niektórych specjalistów do odniesienia sukcesu w późniejszym okresie. 

Dołącz do Kursu Zarządzanie Zmianą w Organizacji na Uczelni Łazarskiego i zyskaj kompetencje menedżera zmiany!

8. Organizacje będą priorytetowo traktować zarządzanie zasobami, aby zachować wydajność.

W nadchodzącym roku wiele organizacji prawdopodobnie nada priorytet zarządzaniu zasobami, aby utrzymać koszty na niskim poziomie i zoptymalizować zyski. Nacisk na zarządzanie zasobami prawdopodobnie pokryje się z innymi zmianami organizacyjnymi, takimi jak integracja platform i strumieni pracy opartych na sztucznej inteligencji, aby zapewnić rozsądny zwrot z inwestycji (ROI) w transformacje cyfrowe i technologiczne niezbędne do utrzymania konkurencyjności na stale zmieniającym się rynku i globalnej gospodarce.  

 

W rezultacie wiele organizacji jest gotowych zwiększyć inwestycje w rozwiązania do zarządzania zasobami w najbliższej przyszłości. Research and Markets prognozuje na przykład, że wielkość rynku planowania zasobów przedsiębiorstwa w Ameryce Północnej osiągnie 31,98 mld USD do 2029 r., w porównaniu z 20,30 mld USD w 2024 r. i przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR – En Compound annual growth rate) na poziomie 9,51% [14]

 

Nieuniknione jest, że projekty będą odgrywać kluczową rolę w ogólnoorganizacyjnych wysiłkach na rzecz optymalizacji wydajności zasobów. Specjaliści patrzący w przyszłość mogą rozważyć zwiększenie swoich umiejętności dzięki generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie planowania projektów, alokacji zasobów, organizowania zespołów projektowych i zarządzania kosztami projektów. 

9. Cyberbezpieczeństwo będzie ważniejsze niż kiedykolwiek.

Platformy oparte na chmurze umożliwiają zespołom współpracę na całym świecie, skutecznie zapewniając zdalne i hybrydowe zarządzanie projektami. To ogromny plus dla organizacji, które zmieniają swój styl pracy. Oznacza to jednak również, że są one potencjalnie narażone na różne cyberzagrożenia, takie jak złośliwe oprogramowanie, oszustwa phishingowe i ataki iniekcyjne, które narażają ich dane i finanse na ryzyko.

Organizacje będą dbać o cyberbezpieczeństwo, gdy będą przechodzić nową falę transformacji cyfrowej. Według badań opublikowanych na Statista globalny rynek cyberbezpieczeństwa ma osiągnąć wartość 657 miliardów dolarów do 2030 roku, czyli prawie trzykrotnie więcej niż w 2022 roku, kiedy to jego wycena wyniosła 222 miliardy dolarów. Ten wzrost inwestycji będzie prawdopodobnie konieczny, ponieważ organizacje w większym stopniu polegają na globalnych sieciach, aby wykonywać swoją pracę. 

Project managerowie zainteresowani wyróżnieniem się z tłumu mogą rozważyć pogłębienie swojej wiedzy na temat protokołów i architektury.  

Rozwiń swoją karierę jako project manager. Dołącz do Kursu Project Management w Marketingu na Uczelni Łazarskiego!

Źródła artykułów:

  1. MIT Management. “How generative AI can boost highly skilled workers’ productivity, https://mitsloan.mit.edu/ideas-made-to-matter/how-generative-ai-can-boost-highly-skilled-workers-productivity.” Accessed March 5, 2024.
  2. Statista. “Generative artificial intelligence (AI) revenue worldwide from 2020 with forecast until 2032, https://www.statista.com/statistics/1417151/generative-ai-revenue-worldwide/.” Accessed March 5, 2024.
  3. Gartner. „Gartner says 80 Percent of Today’s Project Management Tasks Will Be Eliminated by 2030 as Artificial Intelligence Takes Over,  https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2019-03-20-gartner-says-80-percent-of-today-s-project-managemen.” Accessed March 5, 2024.
  4. HBR  https://hbr.org/2023/02/how-ai-will-transform-project-management
  5. Gallup https://www.gallup.com/workplace/511994/future-office-arrived-hybrid.aspx
  6. USA Today https://eu.usatoday.com/story/money/2023/12/21/remote-work-from-home-trends-2024/71991203007/
  7. World Economic Forum https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf
  8. National Library of Medicine https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10428053/
  9. HBR https://hbr.org/2023/06/how-brands-can-sell-to-environmentally-conscious-nonconsumers
  10. HBR https://hbr.org/2023/09/research-consumers-sustainability-demands-are-rising
  11. EPA https://www.epa.gov/newsreleases/epa-announces-federal-enforcement-priorities-protect-communities-pollution
  12. Prosci https://www.prosci.com/blog/change-management-trends-2024-and-beyond
  13. Research and markets https://www.researchandmarkets.com/report/north-america-enterprise-resource-planning-market
 
Tekst powstał na bazie materiałów z Coursera

Nasze programy

Joanna Knast

Mentorka programów na Lazarski University of Technology

 

Jest psycholożką z wieloletnią praktyką marketingową i szkoleniową w branżach: fintech, e-commerce, fundacjach i agencjach reklamowych. Z pasją rozwija swoje umiejętności biznesowe i psychologiczne dzieląc się zdobywaną wiedzą. Joanna posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, współpracy z partnerami, wdrażania strategii marketingowych, automatyzacji marketingu oraz pozyskiwania i aktywacji klientów.

 

W programach szkoleniowych, stara się łączyć najbardziej aktualną wiedzę psychologiczną i biznesową. Szczególny nacisk kładzie na możliwość wykorzystania kompetencji indywidualnych, budowania poczucia sprawczości, zarządzania stresem w pracy, motywacji oraz komunikacji w zespole

Zuzanna Krauzowicz

Starsza Prawniczka w FinTech Poland, specjalizuje się w regulacjach sektora finansowego.

 

Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa bankowego, usług płatniczych oraz obrotu instrumentów finansowych.

 

Od 5 lat związana z Fundacją Fintech Poland (gdzie odpowiada za prowadzenie projektów na styku technologii i regulacji) oraz z Fundacją Polska Bezgotówkowa.

 

Współautorka publikacji i artykułów dotyczących m.in. RODO, AML, MIFID II, MIFIR, PSD2. Absolwentka prawa WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Mariusz Truszkowski

Innowator, marzyciel, założyciel Szkoły w Chmurze. Swoim działaniem udowadnia, że system edukacji może działać naprawdę dobrze. Pokazuje, że Szkoła w Chmurze ze swoimi wspierającymi nauczycielami, przemyślanym modelem egzaminowania, platformą, podręcznikami oraz bogatą ofertą warsztatów rozwijających kompetencje jest przykładem edukacji na miarę XXI wieku.

 

Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem.

 

Twórca Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informujemy, iż:
 
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem – iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa w wydarzeniu pt.: „Przyszłość pracy: nowoczesne ścieżki kariery” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b – realizacja oraz podejmowanie działań w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie kontaktu z uczestnikami, promocja i rozwój nauki, kształtowanie i promowanie kadry naukowej oraz promocja działalności edukacyjnej Administratora. Dane mogą być także przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego, czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu:
    – prowadzenia działań marketingowych własnych usług edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f,
    – prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora w formie mailingu, jeżeli udzielisz zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy z dnia 16 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji Twojego uczestnictwa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. W przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu produktów własnych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu jego istnienia lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie do czasu odwołania zgody.
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu, chmurowe czy niszczenia dokumentacji.
  7. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą profilowane.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w wydarzeniu.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.
 
Administrator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas wydarzenia, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie zdjęcia. Każdy z uczestników biorąc udział w wydarzeniu akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Uczelni oraz na fanpage Uczelni na portalu społecznościowym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Uczestnikom wydarzenia przysługuje możliwość odwołania udzielonego zezwolenia.

Agnieszka Bajer

Trenerka Improv, improwizatorka i  wokalistka klasyczna.

 

Jej pasją jest muzyka i improwizacja i z nimi połączyła swoją drogę zawodową.

 

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Wrocławiu, szkoły Olimpic Improv w Chicago oraz scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

Od 2010 roku współtworzy spektakle improv z grupami: Teatr Ab Ovo, Impro Quartet, Musical Improwizowany oraz Bez Klepki. Współpracuje regularnie z gwiazdami świata kabaretu i estrady. Improwizacja poprowadziła ją w stronę scenariopisarstwa i stworzyła autorski program warsztatów „Impro dla scenarzystów”, które prowadziła w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w StoryLab.Pro.  Poprzez improwizację ćwiczymy akceptację, uważność oraz zwinność w myśleniu. Słynne „Tu i Teraz” przestaje być enigmatyczne i staje się przygodą. 

 

Na codzień śpiewa w chórze Opery Narodowej, gdzie ma okazję poczuć siłę współpracującej ze sobą grupy ludzi. 

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektorka Personalna I Akredytowana Mentorka i Managerka Programów Mentoringowych EMCC Global l Coach ICC I Praktyk Biznesu.

 

Od ponad 15 lat zarządza zespołami, organizacją procesów na wielu poziomach organizacji.

 

Doskonalone zna rynek pracy i jego złożoność. Zwinnie porusza się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej. W swojej pracy wykorzystuje umiejętności coachingowe i mentoringowe. Jej pasją są Ludzie. Inspiruje ją przyszłość i jej potencjał. Fascynuje ją Reverse mentoring.

Zapisz się na Inaugurację Lazarski University of Technology

Konrad Wawruch

Polski przedsiębiorca technologiczny, twórca przedsięwzięć i inwestor. Założył 7bulls.com, grupę firm dostarczających globalnie innowacje oparte na sztucznej inteligencji i chmurze dla finansów, handlu detalicznego, farmacji, motoryzacji i mediów. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia oparte na badaniach i rozwoju w grupie 7bulls jako CEO Accelevation, ramienia inwestycyjnego grupy. Poszukuje wyjątkowych startupów Blockchain przez seryjnych przedsiębiorców w True Global Ventures 4 Plus, a następnie przenosi je na wyższy poziom jako partner zarządzający TGV 4 Plus Follow On Fund, we współpracy z innymi renomowanymi VC na późnym etapie rozwoju.

 

Aby usprawnić wprowadzanie innowacji na rynek, doradza VC, PE i akceleratorom, jest członkiem Rady Koalicji na rzecz Polskich Innowacji – międzysektorowej sieci, która wzmacnia powiązania w ramach ekosystemu innowacji poprzez promowanie dobrych praktyk i mądrej legislacji. Zespoły badawczo-rozwojowe, które założył i zorganizował, zatrudniają dziś ponad 2000 pracowników badawczo-rozwojowych, pracujących dla globalnych przedsiębiorstw z Polski.

Krzysztof Piech

Profesor nadzwyczajny (Uczelnia Łazarskiego), dr hab. nauk ekonomicznych (SGH), otrzymywał stypendia naukowe na najlepszych uczelniach w Europie i w Azji. Ewangelista technologii blockchain i bitcoin w Polsce. Dyrektor Centrum Technologii Blockchain przy Uczelni Łazarskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, British Alumni Society, Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Były lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” – rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Ekspert różnych ministerstw, urzędów centralnych oraz regionalnych. Doradca kilku startupów blockchainowych.

Tomasz Klekowski

Praktyk transformacji cyfrowej działający w ramach wielu organizacji, wykładowca studiów MBA i podyplomowych, 15 lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu międzynarodowymi zespołami pracującymi w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej: Dyrektor ds. Rozwoju Rynku B2B EMEA Intel – 2013-2018, Dyrektor Zarządzający w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2006 – 2013, Dyrektor Sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2002-2006. Odpowiedzialny za wdrożenie w biurach Intela w Polsce i Czechach nowej koncepcji organizacji pracy w biurze ‘The Way We Work’ – nastawionej na pracę hybrydową (2012-2013).

 

Twórca warsztatów poświęconych pracy zdalnej realizowanych w ramach: Letniej Akademii Lewiatana, Szkoły Euroliderek, stowarzyszenia HR Generation Next. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydział Zarządzania i Marketingu oraz INSEAD Executive Programme. Jeden z pierwszych w Polsce promotorów pracy zdalnej.

 

Marlena Wieteska

Obecnie ekspertka od innowacji na Uczelni Łazarskiego oraz na Lazarski University of Technology, wykładowczyni, trenerka i mentorka.

 

W swoich działaniach zawodowych łączy szerokie doświadczenia z pracy w fintechach, w startupach, w agencjach digitalowych, z własnej działalności oraz z pracy na stanowiskach menadżerskich w bankach z wiedzą marketingową, sprzedażową, z zarządzania projektami i zmianą, jak i z wiedzą psychologiczną. 

 

Entuzjastka interdyscyplinarności i eksperymentatorka.

 

Katarzyna Syrówka

Akredytowana mentorka rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz budowania poczucia dobrostanu pracowników w EMCC na poziomie Senior Practitioner level® oraz certyfikowany coach Gallupa, facylitatorka modelowania stanowiska pracy wg metodyki Job Crafting, praktyk biznesu z ponad 28-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym, sprzedaży i konsultingu biznesowym, właścicielka marki syrowka.com. Asesorka programów mentoringowych oraz akredytacji dla mentorów w EMCC Global.

 

Autorka corocznego RAPORTU Future, ukazującego trendy rynku pracy i zawodów przyszłości. Strateg i wizjoner (Gallup®) prowadzący organizacje ku przyszłości. Przeprowadza liderów oraz firmy z wczoraj do jutra, w oparciu na ich dobrostan i wspiera poczucie sprawczości.

 

Mentorka rozwoju organizacji opartej na potencjale ludzi.