Czym jest ESG?

Dowiedz się, czym jest ESG oraz jak firmy wykorzystują ESG do wzrostu. Dowiedz sie dlaczego organizacje stosujące w sosób transparentny i uczciwy zasady Environmental, Social, and Governance są bardziej atrakcyjnie w oczach inwestorów, potencjalnych pracowników i klientów. Sprawdź, jak wygląda ESG w praktyce i jak wygląda potencjalna kariera w tej dziedzinie. Zachęcamy do lektury.

Zatem czym jest ESG i dlaczego staje się dziś kluczowe?

ESG to akronim oznaczający środowisko, społeczeństwo i zarządzanie (Environment, Society, Governance). Te trzy tematy opisują różne działania, jakie firmy mogą podjąć, aby być odpowiedzialnymi za środowisko i większą społeczność. ESG jest też istotne dla firm, które chcą pozostać konkurencyjne, inwestorów, którzy chcą mieć pewność, że kupowane przez nich produkty finansowe wspierają odpowiedzialny kapitalizm, oraz konsumentów, którzy chcą, aby ich zakupy odzwierciedlały swoją wartość. 

ESG to również ramy dyskusji dotyczącej tego, w jaki sposób firmy lub inne organizacje mogą być odpowiedzialne społecznie i środowiskowo oraz jak skutecznie przestrzegać przepisów i odgórnych regulacji. Ratingi ESG mierzą ESG jako miernik, a inwestowanie ESG to strategia rynkowa, która priorytetowo traktuje firmy odpowiedzialne społecznie.

Części składowe ESG

Firmy lub organizacje mogą wdrażać różne polityki, aby spełnić kryteria ESG, takie jak zmniejszanie swojego śladu węglowego lub uwzględnianie różnorodności w miejscu pracy. Opracowanie strategii ESG to jeden ze sposobów na uatrakcyjnienie Twojej firmy w oczach potencjalnych inwestorów, opowiedzenie klientom historii o Twojej marce czy przyciągnięcie i zatrzymanie utalentowanych pracowników. 

Przyjrzyjmy się bliżej każdej części ESG: Środowisko, Społeczeństwo, Zarządzanie

  • Środowisko: Kategoria środowiskowa obejmuje wpływ firmy na planetę poprzez jej ślad węglowy, sposób wykorzystania zasobów naturalnych oraz ryzyko, na jakie narażona jest firma w związku ze zmieniającym się klimatem. Do tej kategorii zaliczają się polityki lub środki firmy mające na celu zaangażowanie się w zrównoważony rozwój i zmniejszenie wpływu na środowisko. 
  • Społeczeństwo: Ta część ESG odnosi się do tego, jak firma traktuje swoich pracowników i inwestuje w społeczność. Może dotyczyć kwestii wśród pracowników, takich jak równość wynagrodzeń, różnorodność i włączenie, morale pracowników i kultura firmy. 
  • Zarządzanie: ta kategoria odnosi się do zarządzania firmą, np. kierownictwa i kadry kierowniczej, oraz tego, jak firma przestrzega polityk władz lokalnych i krajowych. Niektórzy inwestorzy używają zgodności jako miernika pomiaru wartości inwestycji. Obejmuje także czynniki związane z zarządzaniem wewnętrznym, takie jak współczynnik wynagrodzeń kadry kierowniczej i wewnętrzna kultura firmy.

Jak ESG może zwiększyć rozwój Twojej firmy?

ESG to coś więcej niż tylko modne hasło: to wskaźnik, na który firmy będą musiały zwracać uwagę, aby zachować konkurencyjność w przyszłości. Oto kilka powodów, dla których warto wdrażać ESG w struktury biznesowe firmy już dziś:

  • Innowacje: Poszukiwanie bardziej zrównoważonych rozwiązań może prowadzić do innowacji w branży, ponieważ znajdziesz nowe sposoby podejścia do prowadzenia działalności gospodarczej, które pomagają chronić środowisko. 
  • Świadomi konsumenci: Inwestycja w ESG pozwala opowiedzieć historię o wartościach ważnych dla Twojej marki. Z kolei możesz pozyskać świadomych społecznie klientów, którzy podzielają Twoje wartości i chcą, aby ich wydatki konsumenckie odzwierciedlały ważne dla nich idee. 
  • Inwestorzy: ESG dotyczy wskaźników, na których zależy inwestorom. Kiedy Twoja firma skupi się na optymalizacji działań w obszarze ESG, może stać się atrakcyjniejszą inwestycją. 
  • Wykwalifikowani pracownicy: jeśli priorytetowo potraktujesz takie kwestie, jak równość wynagrodzeń, kultura firmy oraz różnorodność i włączenie, więcej osób może wyrazić zainteresowanie dołączeniem do Twojego zespołu, co umożliwi Ci wybranie najlepszych. Jeśli Twoi pracownicy będą mogli zobaczyć, jak odzwierciedlają się w ich miejscu pracy wartości osobiste, mogą wykazać się większą motywacją i zaangażowaniem.
  • Zmieniający się świat: Ponieważ zmiany klimatyczne wpływają na cały świat, firmy szukają sposobów dostosowania swoich modeli biznesowych do zrównoważonych praktyk, które będą w stanie wytrzymać potencjalne niedobory zasobów w przyszłości.

Kto korzysta z ESG?

ESG wpływa na wszystkie branże, ponieważ kwestie środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem są wspólne dla wszystkich sektorów. Poniżej znajdziesz przykłady wpływu Environmental, Social, and Governance na branże tak różnorodne, jak przemysł lotniczy i obronny, motoryzacyjny, budowlany i detaliczny. 

  • Przemysł lotniczy i obronny: Jedną z przyczyn światowej emisji dwutlenku węgla są emisje związane ruchem powietrznym, które wymagają innowacji w postaci bardziej wydajnych paliw i ulepszonej konstrukcji samolotów. W obronie narodowej rzadkie minerały potrzebne do produkcji broni i samolotów często pochodzą z krajów o niedopuszczalnych praktykach w zakresie praw człowieka. ESG stanowi użyteczną platformę do dyskusji na ten temat.
  • Motoryzacja: ESG w branży motoryzacyjnej obejmuje innowacje i dyskusję na temat pojazdów elektrycznych, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, warunków pracy pracowników i dostosowywania się do przepisów.
  • Budownictwo: Materiały budowlane, procesy stosowane przez budowniczych przy budowie domów i budynków przemysłowych oraz sposób wydobywania materiałów mają wpływ na wpływ branży budowlanej na środowisko. Branża budowlana również ma trudności z utrzymaniem i przyciągnięciem wykwalifikowanych pracowników.
  • Handel detaliczny: młodsi kupujący są czasami konsumentami bardziej świadomymi społecznie, a firmy detaliczne odczuwają presję ze strony klientów, aby się dostosować. Problemy ESG w handlu detalicznym wynikają z kwestii praw człowieka w łańcuchu produkcyjnym i dostaw, greenwashingu, czyliprzesadnych twierdzeń marketingowych dotyczących działań na rzecz ochrony środowiska oraz wysokich emisji powodowanych przez wysyłkę towarów detalicznych. 

Kariera w ESG

Kwestie środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem to stosunkowo nowe koncepcje pomiaru potencjalnej wartości firmy lub produktu inwestycyjnego. Firmy tworzą nowe stanowiska ze względu na zwiększoną presję na rozwiązanie problemów ESG. Trzy potencjalne kariery do zbadania, w których zetkniesz się z kwestiami Environmental, Social, and Governance, to doradztwo finansowe, doradztwo w zakresie zarządzania i zarządzanie portfelem.

Doradca finansowy

Średnie roczne wynagrodzenie w USA: 95 581 dolarów [1]

Perspektywy zatrudnienia (przewidywany wzrost od 2022 do 2032): 13 procent [2]

Wymagania dotyczące wykształcenia: Aby zostać konsultantem finansowym, prawdopodobnie będziesz potrzebować tytułu licencjata z finansów, rachunkowości, biznesu lub pokrewnej dziedziny. Może być również konieczne uzyskanie i utrzymanie licencji lub certyfikatu, w zależności od rodzaju i lokalizacji Twojej pracy. 

Jako konsultant lub doradca finansowy pomożesz innym podejmować decyzje finansowe, przekazując im informacje potrzebne do dokonywania świadomych inwestycji. Możesz bezpośrednio zajmować się inwestycjami lub pracować nad projektami takimi jak fuzje i przejęcia lub wyznaczanie celów firmy. Na tym stanowisku możesz wykorzystać narzędzia ESG do oceny możliwości inwestycyjnych.

Konsultant zarządzania

Średnie roczne wynagrodzenie w USA: 80 859 [3]

Perspektywy zatrudnienia (przewidywany wzrost od 2022 do 2032): 10 procent [4]

Wymagania dotyczące wykształcenia: Aby zostać konsultantem ds. zarządzania, zazwyczaj musisz uzyskać tytuł licencjata w dziedzinie biznesu, rachunkowości lub finansów. Często spotykany jest także tytuł magistra.

Jako konsultant ds. zarządzania będziesz współpracować z firmami przy wyznaczaniu celów, przeglądaniu i optymalizacji polityk biznesowych, ulepszaniu operacji firmy oraz identyfikowaniu problemów i odpowiadających im rozwiązań. Możesz specjalizować się w określonej branży lub określonym obszarze działalności. Na tym stanowisku możesz pomóc firmom zrozumieć ich aktualny rating ESG i zidentyfikować możliwości poprawy ich rankingu na podstawie kryteriów ESG.

Portfolio manager

Średnie roczne wynagrodzenie w USA: 115 260 dolarów [5]

Perspektywy zatrudnienia (przewidywany wzrost od 2022 do 2032): 16 proc. [6]

Wymagania dotyczące wykształcenia: Zazwyczaj zarządzający portfelami posiadają tytuł licencjata z rachunkowości i finansów. W zależności od pracy, którą planujesz wykonywać, może być konieczne zdobycie dodatkowych certyfikatów, takich jak CPM (Certified Portfolio Manager).

Jako portfolio lub investment manager będziesz budować i utrzymywać portfel inwestycji dla swoich klientów. Przeanalizujesz produkty inwestycyjne i wyniki akcji, aby określić najlepszą inwestycję dla swoich klientów, aby osiągnąć ich cele. Na tym stanowisku możesz pracować samodzielnie lub jako część większej firmy. Portfolio managerowie mogą wykorzystywać ESG do oceny wyników produktów inwestycyjnych.

Ograniczenia ESG

Chociaż widzisz wiele powodów, dla których strategia ESG jest ważna dla firm, znajdziesz także wyzwania związane z wdrażaniem inicjatyw ESG, takie jak:

Opór wobec zmian kulturowych: możesz pomóc swojemu zespołowi wdrożyć inicjatywy ESG, upewniając się, że Twoje działania odzwierciedlają Twoje wartości i edukując członków zespołu na temat znaczenia zmian kulturowych ESG.

Słabe dane: jeśli chodzi o wykorzystanie ESG jako przydatnego miernika, brak wysokiej jakości danych lub spójności między źródłami danych może ograniczyć Twoje możliwości.

Szerokie definicje: Kwestie środowiskowe, społeczne i związane z zarządzaniem są istotne dla każdej branży i dlatego nie ma jednego uniwersalnego podejścia.

Dowiedz się, czym jest ESG i jak je wykorzystać na Uczelni Łazarskiego!

Zapisz się na Kurs ESG w biznesie: praktyczne wprowadzenie zyskaj pożądane przez dynamicznie rozwijający się rynek pracy kompetencje. 

Nasze programy

Joanna Knast

Mentorka programów na Lazarski University of Technology

 

Jest psycholożką z wieloletnią praktyką marketingową i szkoleniową w branżach: fintech, e-commerce, fundacjach i agencjach reklamowych. Z pasją rozwija swoje umiejętności biznesowe i psychologiczne dzieląc się zdobywaną wiedzą. Joanna posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, współpracy z partnerami, wdrażania strategii marketingowych, automatyzacji marketingu oraz pozyskiwania i aktywacji klientów.

 

W programach szkoleniowych, stara się łączyć najbardziej aktualną wiedzę psychologiczną i biznesową. Szczególny nacisk kładzie na możliwość wykorzystania kompetencji indywidualnych, budowania poczucia sprawczości, zarządzania stresem w pracy, motywacji oraz komunikacji w zespole

Zuzanna Krauzowicz

Starsza Prawniczka w FinTech Poland, specjalizuje się w regulacjach sektora finansowego.

 

Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa bankowego, usług płatniczych oraz obrotu instrumentów finansowych.

 

Od 5 lat związana z Fundacją Fintech Poland (gdzie odpowiada za prowadzenie projektów na styku technologii i regulacji) oraz z Fundacją Polska Bezgotówkowa.

 

Współautorka publikacji i artykułów dotyczących m.in. RODO, AML, MIFID II, MIFIR, PSD2. Absolwentka prawa WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Mariusz Truszkowski

Innowator, marzyciel, założyciel Szkoły w Chmurze. Swoim działaniem udowadnia, że system edukacji może działać naprawdę dobrze. Pokazuje, że Szkoła w Chmurze ze swoimi wspierającymi nauczycielami, przemyślanym modelem egzaminowania, platformą, podręcznikami oraz bogatą ofertą warsztatów rozwijających kompetencje jest przykładem edukacji na miarę XXI wieku.

 

Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem.

 

Twórca Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informujemy, iż:
 
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem – iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa w wydarzeniu pt.: „Przyszłość pracy: nowoczesne ścieżki kariery” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b – realizacja oraz podejmowanie działań w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie kontaktu z uczestnikami, promocja i rozwój nauki, kształtowanie i promowanie kadry naukowej oraz promocja działalności edukacyjnej Administratora. Dane mogą być także przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego, czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu:
    – prowadzenia działań marketingowych własnych usług edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f,
    – prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora w formie mailingu, jeżeli udzielisz zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy z dnia 16 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji Twojego uczestnictwa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. W przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu produktów własnych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu jego istnienia lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie do czasu odwołania zgody.
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu, chmurowe czy niszczenia dokumentacji.
  7. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą profilowane.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w wydarzeniu.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.
 
Administrator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas wydarzenia, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie zdjęcia. Każdy z uczestników biorąc udział w wydarzeniu akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Uczelni oraz na fanpage Uczelni na portalu społecznościowym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Uczestnikom wydarzenia przysługuje możliwość odwołania udzielonego zezwolenia.

Agnieszka Bajer

Trenerka Improv, improwizatorka i  wokalistka klasyczna.

 

Jej pasją jest muzyka i improwizacja i z nimi połączyła swoją drogę zawodową.

 

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Wrocławiu, szkoły Olimpic Improv w Chicago oraz scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

Od 2010 roku współtworzy spektakle improv z grupami: Teatr Ab Ovo, Impro Quartet, Musical Improwizowany oraz Bez Klepki. Współpracuje regularnie z gwiazdami świata kabaretu i estrady. Improwizacja poprowadziła ją w stronę scenariopisarstwa i stworzyła autorski program warsztatów „Impro dla scenarzystów”, które prowadziła w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w StoryLab.Pro.  Poprzez improwizację ćwiczymy akceptację, uważność oraz zwinność w myśleniu. Słynne „Tu i Teraz” przestaje być enigmatyczne i staje się przygodą. 

 

Na codzień śpiewa w chórze Opery Narodowej, gdzie ma okazję poczuć siłę współpracującej ze sobą grupy ludzi. 

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektorka Personalna I Akredytowana Mentorka i Managerka Programów Mentoringowych EMCC Global l Coach ICC I Praktyk Biznesu.

 

Od ponad 15 lat zarządza zespołami, organizacją procesów na wielu poziomach organizacji.

 

Doskonalone zna rynek pracy i jego złożoność. Zwinnie porusza się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej. W swojej pracy wykorzystuje umiejętności coachingowe i mentoringowe. Jej pasją są Ludzie. Inspiruje ją przyszłość i jej potencjał. Fascynuje ją Reverse mentoring.

Zapisz się na Inaugurację Lazarski University of Technology

Konrad Wawruch

Polski przedsiębiorca technologiczny, twórca przedsięwzięć i inwestor. Założył 7bulls.com, grupę firm dostarczających globalnie innowacje oparte na sztucznej inteligencji i chmurze dla finansów, handlu detalicznego, farmacji, motoryzacji i mediów. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia oparte na badaniach i rozwoju w grupie 7bulls jako CEO Accelevation, ramienia inwestycyjnego grupy. Poszukuje wyjątkowych startupów Blockchain przez seryjnych przedsiębiorców w True Global Ventures 4 Plus, a następnie przenosi je na wyższy poziom jako partner zarządzający TGV 4 Plus Follow On Fund, we współpracy z innymi renomowanymi VC na późnym etapie rozwoju.

 

Aby usprawnić wprowadzanie innowacji na rynek, doradza VC, PE i akceleratorom, jest członkiem Rady Koalicji na rzecz Polskich Innowacji – międzysektorowej sieci, która wzmacnia powiązania w ramach ekosystemu innowacji poprzez promowanie dobrych praktyk i mądrej legislacji. Zespoły badawczo-rozwojowe, które założył i zorganizował, zatrudniają dziś ponad 2000 pracowników badawczo-rozwojowych, pracujących dla globalnych przedsiębiorstw z Polski.

Krzysztof Piech

Profesor nadzwyczajny (Uczelnia Łazarskiego), dr hab. nauk ekonomicznych (SGH), otrzymywał stypendia naukowe na najlepszych uczelniach w Europie i w Azji. Ewangelista technologii blockchain i bitcoin w Polsce. Dyrektor Centrum Technologii Blockchain przy Uczelni Łazarskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, British Alumni Society, Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Były lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” – rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Ekspert różnych ministerstw, urzędów centralnych oraz regionalnych. Doradca kilku startupów blockchainowych.

Tomasz Klekowski

Praktyk transformacji cyfrowej działający w ramach wielu organizacji, wykładowca studiów MBA i podyplomowych, 15 lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu międzynarodowymi zespołami pracującymi w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej: Dyrektor ds. Rozwoju Rynku B2B EMEA Intel – 2013-2018, Dyrektor Zarządzający w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2006 – 2013, Dyrektor Sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2002-2006. Odpowiedzialny za wdrożenie w biurach Intela w Polsce i Czechach nowej koncepcji organizacji pracy w biurze ‘The Way We Work’ – nastawionej na pracę hybrydową (2012-2013).

 

Twórca warsztatów poświęconych pracy zdalnej realizowanych w ramach: Letniej Akademii Lewiatana, Szkoły Euroliderek, stowarzyszenia HR Generation Next. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydział Zarządzania i Marketingu oraz INSEAD Executive Programme. Jeden z pierwszych w Polsce promotorów pracy zdalnej.

 

Marlena Wieteska

Obecnie ekspertka od innowacji na Uczelni Łazarskiego oraz na Lazarski University of Technology, wykładowczyni, trenerka i mentorka.

 

W swoich działaniach zawodowych łączy szerokie doświadczenia z pracy w fintechach, w startupach, w agencjach digitalowych, z własnej działalności oraz z pracy na stanowiskach menadżerskich w bankach z wiedzą marketingową, sprzedażową, z zarządzania projektami i zmianą, jak i z wiedzą psychologiczną. 

 

Entuzjastka interdyscyplinarności i eksperymentatorka.

 

Katarzyna Syrówka

Akredytowana mentorka rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz budowania poczucia dobrostanu pracowników w EMCC na poziomie Senior Practitioner level® oraz certyfikowany coach Gallupa, facylitatorka modelowania stanowiska pracy wg metodyki Job Crafting, praktyk biznesu z ponad 28-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym, sprzedaży i konsultingu biznesowym, właścicielka marki syrowka.com. Asesorka programów mentoringowych oraz akredytacji dla mentorów w EMCC Global.

 

Autorka corocznego RAPORTU Future, ukazującego trendy rynku pracy i zawodów przyszłości. Strateg i wizjoner (Gallup®) prowadzący organizacje ku przyszłości. Przeprowadza liderów oraz firmy z wczoraj do jutra, w oparciu na ich dobrostan i wspiera poczucie sprawczości.

 

Mentorka rozwoju organizacji opartej na potencjale ludzi.