Czym jest prompt engineering? Definicja i przykłady

Prompt engineering – inaczej inżynieria promptu to proces iteracji promptu generatywnej sztucznej inteligencji w celu poprawy jego dokładności i skuteczności.

Wyobraź sobie: Pieczesz tort czekoladowy na urodziny swojego przyjaciela. Możesz użyć gotowej mieszanki do ciasta i po prostu dodać olej, jajka i mleko. Ciasto będzie poprawne, ale na pewno nie zachwycające. Możesz też zrobić ciasto od podstaw, dobrać indywidualne składniki i stworzyć spersonalizowany tort, który odzwierciedla preferencje Twojego przyjaciela.

A co gdybyś dodał proszek espresso albo sól morską? Zastąpił mleko krowie mlekiem kokosowym i posypał go świeżymi malinami?

Tak właśnie działa prompt engineering (inżynieria promptu) – dostosowujesz proste polecenie do generatora sztucznej inteligencji i otrzymujesz wyniki najlepiej odpowiadające Twoim potrzebom. Projektujesz swoje żądanie tak, aby uzyskać precyzyjny, określony wynik.

Niezależnie czy wprowadzamy polecenia do ChatGPT, aby napisać lub udoskonalić swoje CV, czy też używamy DALL-E, aby wygenerować zdjęcie do prezentacji, każdy może być inżynierem promptu. Zachęcamy do lektury poniższego artykułu, w którym piszemy o prompt engineering oraz o tym, jak możesz poprawić swoje prompty, aby zoptymalizować ich dokładność i skuteczność.

Czym jest prompt engineering?

Prompt engineering, czyli inżynieria promptu to proces udoskonalania poleceń, które osoba może wprowadzić do usługi generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w celu generowania tekstu lub obrazów. Każdy może to zrobić, używając języka naturalnego w generatorach takich jak ChatGPT i DALL-E. Jest to także technika, którą inżynierowie AI stosują podczas udoskonalania dużych modeli językowych (LLM) za pomocą określonych lub rekomendowanych poleceń.

Na przykład, jeśli korzystasz z ChatGPT, aby wygenerować profesjonalne podsumowanie podczas udoskonalania swojego CV, możesz napisać prompt typu: „Napisz przykładowe profesjonalne podsumowanie dla analityka marketingu.” Na odpowiedź ChatGPT możesz podać informację zwrotną, taką jak „zbyt formalne” lub „skróć do mniej niż 100 słów”. Możesz zrobić to samo dla modeli typu tekst do obrazu, takich jak DALL-E.

Prompt engineering (inżynieria promptu) jest kluczowa dla inżynierów AI, aby tworzyć lepsze usługi, takie jak przykładowo chatboty obsługujące zadania obsługi klienta lub generujące umowy prawne. Zapewnienie, że usługi generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, są w stanie dostarczyć pożądane wyniki, wymaga od inżynierów budowania kodu i szkolenia AI na obszernych i dokładnych danych.

Osiągnęliśmy obecnie jako ludzkość taki punkt w naszym rozwoju technologicznym i cywilizacyjnym, w którym kluczową rolę pełnią duże zbiory danych (big data). W tych realiach szkolenie modeli AI może pomóc dostarczać rozwiązania znacznie bardziej efektywnie, bez ręcznego sortowania dużych ilości danych.

Prawidłowo zrealizowana inżynieria promptu może również identyfikować i łagodzić ataki typu prompt injection (próby hakowania logiki stojącej za ChatGPT lub chatbotami), aby zapewnić firmom dostarczanie bezpiecznych, spójnych i dokładnych usług.

Prompt engineering - przykłady

Oto kilka przykładów inżynierii promptu, które zobrazują, czym jest prompt engineering i jak możesz stworzyć dpowiednie polecenie przy użyciu modelu tekstowego i obrazowego.

Dla modeli tekstowych, takich jak ChatGPT:

  • Jaka jest różnica między podsumowaniem zawodowym, a podsumowaniem wykonawczym?
  • Napisz podsumowanie zawodowe dla analityka marketingu, który szuka pracy menedżera marketingu.
  • Teraz skróć je do mniej niż 60 słów.
  • Przepisz to, używając mniej formalnego tonu.


Dla modeli obrazowych, takich jak DALL-E:

  • Obraz kota.
  • Obraz kota goniącego mysz w stylu impresjonistycznym.
  • Teraz użyj tylko ciepłych tonów w obrazie.

Jak inżynierować swoje prompty dla AI?

Oto szybki przewodnik krok po kroku wprowadzający do praktycznej inżynierii promptowania.

1. Stwórz swoje zapytanie w jak najbardziej klarowny sposób.

Ponieważ generatywna sztuczna inteligencja jest robotem szkolonym na danych wyprodukowanych przez ludzi i maszyny, nie ma zdolności do przesiewania tego, co komunikujesz. W skrócie – musi zrozumieć, co naprawdę mówisz.

To, co mówisz, to to, co dostajesz.

Podczas wprowadzania zapytania do generatora AI najlepiej jest zapytać w sposób konkretny, prosty i bez zbędnych wypełniaczy. Na przykład zamiast „Napisz szkic, który zawiera tytuł i następne kroki”, możesz zapytać: „Napisz szkic dla propozycji badawczej akademickiej, który zawiera sekcje na tytuł, streszczenie i następne kroki”.

2. Prompt engineering to ciągłe próby - eksperymentuj, aby opracować najlepsze praktyki.

Dla każdego rodzaju wyniku, takiego jak krótki szkic, propozycja badawcza lub punkty w życiorysie, zaleca się eksperymentowanie z narzędziami, używając różnych wariantów tego samego zapytania. W ten sposób dowiesz się, czy powinieneś zawrzeć wskazówki takie jak „w oficjalnym tonie głosu”. Jeśli potrzebujesz uwzględnić „ton” w swoim poleceniu, czy powinieneś napisać „w profesjonalnym tonie” czy „w oficjalnym tonie”?

Baw się. Rozważ wprowadzenie próbnych szkiców w poleceniu lub podanie przykładów, którymi chciałbyś, aby generator się kierował.

3. Kontynuuj rozwijanie promptów instrukcjami lub pytaniami.

Kiedy już dostosujesz wynik do właściwego formatu i tonu, możesz chcieć ograniczyć liczbę słów lub znaków. Albo możesz chcieć stworzyć dwie oddzielne wersje szkicu, jedną do celów wewnętrznych.

Generator może to zrobić na podstawie wcześniej udostępnionego wyniku. Iteracja jest twoim przyjacielem. Kontynuuj prompt engineering, aż osiągniesz pożądane rezultaty.

4. Baw się różnymi technikami prompt engineering

Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) to wciąż nowa (i rozwijająca się) technologia. Nie znaczy to jednak, że badacze nie opracowali już niektórych strategii projektowania skutecznych promptów. Baw się generatywną sztuczną inteligencją. Wykorzystaj niektóre z tych technik promptowania, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Oto kilka przykładowych propozycji:

Zero-shot prompting. To najbardziej bezpośrednia i najprostsza metoda prompt engineering, w której generatywna sztuczna inteligencja otrzymuje bezpośrednie instrukcje lub pada pytanie bez dodatkowych informacji. Technikę tę najlepiej stosować to do względnie prostych zadań, a nie do złożonych.

Few-shot prompting. Ta metoda polega na dostarczeniu Gen AI kilku przykładów, które pomogą jej wytłumaczyć wyniki. Ta metoda jest bardziej odpowiednia dla złożonych zadań niż podpowiadanie zero-shot.

Chain-of-thought (CoT) prompting (promptowanie łańcuchowe). Ten sposób pomaga poprawić wyniki modelu LLM, rozkładając złożone myślenie na pośrednie kroki, co może pomóc modelowi w generowaniu bardziej dokładnych wyników.

Prompt chaining (łańcuchowanie promptów). Prompter dzieli złożone zadanie na mniejsze (i łatwiejsze) „podzadania”, a następnie wykorzystuje wyniki generatywnego AI do wykonania głównego zadania. Ta metoda może poprawić niezawodność i spójność w przypadku najbardziej skomplikowanych zadań.

To tylko kilka popularnych technik promptowania, z którymi warto eksperymentować. Często najskuteczniejszą strategią jest połączenie kilku różnych technik, aby osiągnąć pożądany wynik.

Prompt engineering – przyszłość

W erze dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego prompt engineering będzie nadal ewoluować. Wkrótce pojawią się prompty, które pozwolą nam łączyć tekst, kod i obrazy w jednym. Inżynierowie i badacze tworzą już również adaptacyjne polecenia, które dostosowują się do kontekstu. Oczywiście, w miarę rozwoju etyki sztucznej inteligencji, pojawią się prawdopodobnie polecenia, które zapewnią także transparentność, uczciwość i przejrzystość.

Ścieżka kariery prompt inżyniera i perspektywy zawodowe

Jeśli chodzi o karierę w obszarze prompt engineering, to przyszłość jawi się niezwykle obiecująco. Obecnie na portalu Indeed znajduje się ponad 3 750 otwartych ofert pracy dla inżynierów promptów, a według informacji z TIME [1, 2], zarobki w tej dziedzinie mogą sięgać nawet do 335 tysięcy dolarów rocznie.

Prompt inżynierowie muszą posiadać umiejętności w zakresie podstaw przetwarzania języka naturalnego, w tym bibliotek i frameworków, znajomości języka programowania Python i modeli generatywnej sztucznej inteligencji.

Kandydaci posiadają najczęściej dyplom lub doświadczenie w dziedzinie informatyki lub w pokrewnym obszarze. Jednak istnieją także inżynierowie promptów, którzy mają mniej techniczne wykształcenie, na przykład w obszarze copywritingu i zdobyli doświadczenie poprzez naukę oraz eksperymentowanie z technologiami sztucznej inteligencji.

Źródła:

1.Indeed. “Prompt engineer, https://www.indeed.com/q-prompt-engineer-jobs.html?vjk=97f8ac1d0bbcb5df.” Accessed October 2, 2023.

2.Time. “The AI Job That Pays Up to $335K – and You Don’t Need a Computer Engineering Background, https://time.com/6272103/ai-prompt-engineer-job/.” Accessed October 11, 2023.

Prompt engineering na Uczelni Łazarskiego

Weź udział w Kursach na Uczelni Łazarskiego.

Oprócz rozbudowanego modułu dotyczącego prompt engineering, szkolenia zakładają również naukę kompleksowego wykorzystania narzędzi opartych na Gen AI w codziennej pracy, jak również w życiu prywatnym. Skontaktuj się z nami po więcej szczegółów.

Nasze programy

Joanna Knast

Mentorka programów na Lazarski University of Technology

 

Jest psycholożką z wieloletnią praktyką marketingową i szkoleniową w branżach: fintech, e-commerce, fundacjach i agencjach reklamowych. Z pasją rozwija swoje umiejętności biznesowe i psychologiczne dzieląc się zdobywaną wiedzą. Joanna posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, współpracy z partnerami, wdrażania strategii marketingowych, automatyzacji marketingu oraz pozyskiwania i aktywacji klientów.

 

W programach szkoleniowych, stara się łączyć najbardziej aktualną wiedzę psychologiczną i biznesową. Szczególny nacisk kładzie na możliwość wykorzystania kompetencji indywidualnych, budowania poczucia sprawczości, zarządzania stresem w pracy, motywacji oraz komunikacji w zespole

Zuzanna Krauzowicz

Starsza Prawniczka w FinTech Poland, specjalizuje się w regulacjach sektora finansowego.

 

Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa bankowego, usług płatniczych oraz obrotu instrumentów finansowych.

 

Od 5 lat związana z Fundacją Fintech Poland (gdzie odpowiada za prowadzenie projektów na styku technologii i regulacji) oraz z Fundacją Polska Bezgotówkowa.

 

Współautorka publikacji i artykułów dotyczących m.in. RODO, AML, MIFID II, MIFIR, PSD2. Absolwentka prawa WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Mariusz Truszkowski

Innowator, marzyciel, założyciel Szkoły w Chmurze. Swoim działaniem udowadnia, że system edukacji może działać naprawdę dobrze. Pokazuje, że Szkoła w Chmurze ze swoimi wspierającymi nauczycielami, przemyślanym modelem egzaminowania, platformą, podręcznikami oraz bogatą ofertą warsztatów rozwijających kompetencje jest przykładem edukacji na miarę XXI wieku.

 

Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem.

 

Twórca Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informujemy, iż:
 
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem – iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa w wydarzeniu pt.: „Przyszłość pracy: nowoczesne ścieżki kariery” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b – realizacja oraz podejmowanie działań w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie kontaktu z uczestnikami, promocja i rozwój nauki, kształtowanie i promowanie kadry naukowej oraz promocja działalności edukacyjnej Administratora. Dane mogą być także przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego, czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu:
    – prowadzenia działań marketingowych własnych usług edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f,
    – prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora w formie mailingu, jeżeli udzielisz zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy z dnia 16 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji Twojego uczestnictwa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. W przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu produktów własnych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu jego istnienia lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie do czasu odwołania zgody.
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu, chmurowe czy niszczenia dokumentacji.
  7. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą profilowane.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w wydarzeniu.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.
 
Administrator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas wydarzenia, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie zdjęcia. Każdy z uczestników biorąc udział w wydarzeniu akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Uczelni oraz na fanpage Uczelni na portalu społecznościowym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Uczestnikom wydarzenia przysługuje możliwość odwołania udzielonego zezwolenia.

Agnieszka Bajer

Trenerka Improv, improwizatorka i  wokalistka klasyczna.

 

Jej pasją jest muzyka i improwizacja i z nimi połączyła swoją drogę zawodową.

 

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Wrocławiu, szkoły Olimpic Improv w Chicago oraz scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

Od 2010 roku współtworzy spektakle improv z grupami: Teatr Ab Ovo, Impro Quartet, Musical Improwizowany oraz Bez Klepki. Współpracuje regularnie z gwiazdami świata kabaretu i estrady. Improwizacja poprowadziła ją w stronę scenariopisarstwa i stworzyła autorski program warsztatów „Impro dla scenarzystów”, które prowadziła w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w StoryLab.Pro.  Poprzez improwizację ćwiczymy akceptację, uważność oraz zwinność w myśleniu. Słynne „Tu i Teraz” przestaje być enigmatyczne i staje się przygodą. 

 

Na codzień śpiewa w chórze Opery Narodowej, gdzie ma okazję poczuć siłę współpracującej ze sobą grupy ludzi. 

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektorka Personalna I Akredytowana Mentorka i Managerka Programów Mentoringowych EMCC Global l Coach ICC I Praktyk Biznesu.

 

Od ponad 15 lat zarządza zespołami, organizacją procesów na wielu poziomach organizacji.

 

Doskonalone zna rynek pracy i jego złożoność. Zwinnie porusza się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej. W swojej pracy wykorzystuje umiejętności coachingowe i mentoringowe. Jej pasją są Ludzie. Inspiruje ją przyszłość i jej potencjał. Fascynuje ją Reverse mentoring.

Zapisz się na Inaugurację Lazarski University of Technology

Konrad Wawruch

Polski przedsiębiorca technologiczny, twórca przedsięwzięć i inwestor. Założył 7bulls.com, grupę firm dostarczających globalnie innowacje oparte na sztucznej inteligencji i chmurze dla finansów, handlu detalicznego, farmacji, motoryzacji i mediów. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia oparte na badaniach i rozwoju w grupie 7bulls jako CEO Accelevation, ramienia inwestycyjnego grupy. Poszukuje wyjątkowych startupów Blockchain przez seryjnych przedsiębiorców w True Global Ventures 4 Plus, a następnie przenosi je na wyższy poziom jako partner zarządzający TGV 4 Plus Follow On Fund, we współpracy z innymi renomowanymi VC na późnym etapie rozwoju.

 

Aby usprawnić wprowadzanie innowacji na rynek, doradza VC, PE i akceleratorom, jest członkiem Rady Koalicji na rzecz Polskich Innowacji – międzysektorowej sieci, która wzmacnia powiązania w ramach ekosystemu innowacji poprzez promowanie dobrych praktyk i mądrej legislacji. Zespoły badawczo-rozwojowe, które założył i zorganizował, zatrudniają dziś ponad 2000 pracowników badawczo-rozwojowych, pracujących dla globalnych przedsiębiorstw z Polski.

Krzysztof Piech

Profesor nadzwyczajny (Uczelnia Łazarskiego), dr hab. nauk ekonomicznych (SGH), otrzymywał stypendia naukowe na najlepszych uczelniach w Europie i w Azji. Ewangelista technologii blockchain i bitcoin w Polsce. Dyrektor Centrum Technologii Blockchain przy Uczelni Łazarskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, British Alumni Society, Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Były lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” – rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Ekspert różnych ministerstw, urzędów centralnych oraz regionalnych. Doradca kilku startupów blockchainowych.

Tomasz Klekowski

Praktyk transformacji cyfrowej działający w ramach wielu organizacji, wykładowca studiów MBA i podyplomowych, 15 lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu międzynarodowymi zespołami pracującymi w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej: Dyrektor ds. Rozwoju Rynku B2B EMEA Intel – 2013-2018, Dyrektor Zarządzający w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2006 – 2013, Dyrektor Sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2002-2006. Odpowiedzialny za wdrożenie w biurach Intela w Polsce i Czechach nowej koncepcji organizacji pracy w biurze ‘The Way We Work’ – nastawionej na pracę hybrydową (2012-2013).

 

Twórca warsztatów poświęconych pracy zdalnej realizowanych w ramach: Letniej Akademii Lewiatana, Szkoły Euroliderek, stowarzyszenia HR Generation Next. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydział Zarządzania i Marketingu oraz INSEAD Executive Programme. Jeden z pierwszych w Polsce promotorów pracy zdalnej.

 

Marlena Wieteska

Obecnie ekspertka od innowacji na Uczelni Łazarskiego oraz na Lazarski University of Technology, wykładowczyni, trenerka i mentorka.

 

W swoich działaniach zawodowych łączy szerokie doświadczenia z pracy w fintechach, w startupach, w agencjach digitalowych, z własnej działalności oraz z pracy na stanowiskach menadżerskich w bankach z wiedzą marketingową, sprzedażową, z zarządzania projektami i zmianą, jak i z wiedzą psychologiczną. 

 

Entuzjastka interdyscyplinarności i eksperymentatorka.

 

Katarzyna Syrówka

Akredytowana mentorka rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz budowania poczucia dobrostanu pracowników w EMCC na poziomie Senior Practitioner level® oraz certyfikowany coach Gallupa, facylitatorka modelowania stanowiska pracy wg metodyki Job Crafting, praktyk biznesu z ponad 28-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym, sprzedaży i konsultingu biznesowym, właścicielka marki syrowka.com. Asesorka programów mentoringowych oraz akredytacji dla mentorów w EMCC Global.

 

Autorka corocznego RAPORTU Future, ukazującego trendy rynku pracy i zawodów przyszłości. Strateg i wizjoner (Gallup®) prowadzący organizacje ku przyszłości. Przeprowadza liderów oraz firmy z wczoraj do jutra, w oparciu na ich dobrostan i wspiera poczucie sprawczości.

 

Mentorka rozwoju organizacji opartej na potencjale ludzi.