Proces zarządzania zmianą: Czym jest i kogo dotyczy?

Dowiedz się, na czym polega proces zarządzania zmianą, kto na nim zyskuje oraz jakie są rodzaje ról zarządzających zmianą, wynagrodzenia i certyfikaty.

Zarządzanie zmianami jest częścią każdego biznesu. Mając oczekiwania i wymagania dotyczące nadążania za technologią i przepisami, firmy i organizacje muszą stale wprowadzać zmiany i dostosowania swoich praktyk, aby procesy biznesowe były wydajne i opłacalne. 

Zmiany te wymagają skutecznej strategii, planowania i zarządzania, za które odpowiadają specjaliści od zarządzania zmianami. Praca w zarządzaniu zmianami wymaga doskonałych umiejętności rozwiązywania problemów, umiejętności w miejscu pracy i miłości do wyzwań. Jeśli lubisz współpracować z innymi, rozwiązywać problemy i zarządzać projektami, zarządzanie zmianami może być dla Ciebie satysfakcjonującym wyborem zawodowym.

W tym artykule dowiesz się więcej o tym, czym jest zarządzanie zmianą, jak działa proces zarządzania zmianami, o różnych typach zarządzania zmianami i kilku karierach związanych z zarządzaniem zmianami.

Czym jest proces zarządzania zmianą?

Change management to proces stosowany przez firmy i organizacje do wdrażania zmian poprzez budowanie i dostarczanie skutecznych strategii zmian. Obejmuje przeglądanie przyczyn zmian, wdrażanie strategii zmian i pomaganie ludziom w przystosowaniu się do tych zmian. Projekty zarządzania zmianami mogą obejmować strukturę organizacyjną, wprowadzenie nowej technologii, redukcję kosztów, zwiększenie zysków lub kombinację tych elementów w celu osiągnięcia pożądanego celu.

Sytuacje wymagające uruchomienia procesu zarządzania zmianą

Istnieje wiele powodów, dla których organizacja może wdrożyć strategie zarządzania zmianami. Typowe sytuacje obejmują:

  • Wdrażanie nowej technologii
  • Rotacja przywództwa lub zarządzania
  • Zmiana kultury pracy
  • Fuzje i przejęcia
  • Bieżące procesy nie działają
  • Zmiany kadrowe i strukturalne
  • Czas kryzysu

Jak wygląda proces zarządzania zmianą?

Proces zarządzania zmianą odnosi się do etapów związanych z dowolną strategią zarządzania zmianą i jej wdrażaniem. Posiadanie strategii i kroków pomaga w powodzeniu transformacji i zapewnia uwzględnienie wszystkich czynników. 

Na przykład wdrożenie nowej technologii w przedsiębiorstwie nie będzie wiązało się wyłącznie ze zmianą samej technologii. Może to mieć wpływ na poziom zatrudnienia, wymagać zmian strukturalnych, nowych rekrutacji, a nawet zwolnień. Może obejmować znaczne środki na szkolenia i wpływać na koszty biznesowe. Procesy zarządzania zmianami są wszechstronne.

W skrócie proces zarządzania zmianą można podzielić na pięć etapów:

1. Przygotuj się na zmiany.

Ten krok obejmuje zrozumienie niezbędnych zmian i przygotowanie pracowników i interesariuszy na to, co ma nadejść. Jest to ważna część procesu, zapewniająca, że menedżer zmiany wspiera pracowników w rozwiązywaniu wszelkich problemów i radzi sobie z oporem, komunikując proces i uzyskując poparcie pracowników.

2. Stwórz wizję zmian.

Ten etap polega na stworzeniu strategii prowadzącej do transformacji, gdy interesariusze zgodzą się na zmianę. Osoby zaangażowane wyznaczają cele i delegują kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) oraz zadania odpowiednim stronom. Zespół zarządzający planuje uwzględnić możliwe problemy i pomaga każdemu zrozumieć swoją rolę w zarządzaniu i wdrażaniu procesu zarządzania zmianą na każdym poziomie. 

3. Wdrażaj zmiany.

Ten krok wdraża proces zarządzania zmianą i wszystkie wcześniej przygotowane plany. Doskonałe zarządzanie i komunikacja są tutaj kluczowe. Menedżerowie zmian muszą zadbać o to, aby wszyscy wykonywali swoje obowiązki, a pracownicy nadal byli zadowoleni i mieli siłę, aby wszystko przebiegało sprawnie. 

4. Osadź i utrwal zmiany.

Po wprowadzeniu zmian ważne jest, aby transformacja została wdrożona, aby pracownicy nie powrócili do starych metod. Na tym etapie mamy pewność, że istnieją systemy umożliwiające szkolenie personelu i wyjaśnianie nowych struktur, przepływów pracy i nagród.

5. Przeglądaj i analizuj.

Ostatni etap procesu jest ważny, aby zmiany były kontynuowane i korzystne. Menedżerowie zmian sprawdzają, co zadziałało, a co nie, i wprowadzają odpowiednie zmiany.

4 Rodzaje zarządzania zmianą

Ostatni etap procesu zarządzania zmianą jest ważny, aby zmiany były kontynuowane i korzystne. Change managerowie sprawdzają, co zadziałało, a co nie, i wprowadzają odpowiednie zmiany.

1. Przewidywane

Zmiana wyprzedzająca ma miejsce wtedy, gdy organizacja wprowadza zmiany w odpowiedzi na coś, czego się oczekuje. Na przykład obawy dotyczące ochrony środowiska lub nowe trendy, na których organizacja chce wykorzystać, mogą spowodować, że interesariusze będą przewidywać potrzebę zmian.

2. Reaktywne

Zmiana reaktywna następuje w odpowiedzi na wydarzenie, które ma wpływ na biznes. Mogą to być nowe regulacje branżowe lub zmiany mające na celu radzenie sobie z pandemią taką jak Covid-19. 

3. Przyrostowe

Zmiana przyrostowa to seria zmian, zwykle na poziomie mikro, które składają się na szersze zmiany ogólne. Przykładami mogą być wdrożenie systemu wynagrodzeń, wprowadzenie nowych elastycznych zasad pracy lub zmiana godzin pracy. 

4. Strategiczne

Zmiany strategiczne są dokonywane i filtrowane z wyższego poziomu i wpływają na całą organizację. Przykładem może być zmiana przywództwa lub struktury organizacyjnej. 

Dlaczego warto wybrać karierę w zarządzaniu zmianą?

Role związane z zarządzaniem zmianami oferują wyzwania, elastyczność i doskonałe perspektywy zawodowe. Według amerykańskiego Biura Statystyki Pracy (BLS) liczba stanowisk pracy w analitykach zarządczych, w tym na stanowiskach związanych z zarządzaniem zmianami, wzrośnie o 10 procent w latach 2022–2032, dodając 92 900 nowych stanowisk pracy rocznie przez całą dekadę. Menedżerowie zmian zazwyczaj pracują w organizacji lub niezależnie, pełniąc funkcję doradczą.

Co robi menedżer zmiany?

Role i obowiązki związane z zarządzaniem zmianami różnią się w zależności od organizacji i wdrażanej zmiany. Ogólnie rzecz biorąc, menedżer zmiany jest odpowiedzialny za:

  • Komunikowanie się i współpraca z kierownictwem i interesariuszami w celu kontynuowania projektu
  • Konsultacje z personelem i odpowiednimi stronami w celu opanowania oporu 
  • Tworzenie i nadzorowanie strategii oraz harmonogramu zmian
  • Tworzenie materiałów szkoleniowych w celu osadzenia zmian w kulturze firmy
  • Pomaganie menedżerom we wdrażaniu zmian i pokonaniu oporu
  • Zarządzanie budżetami projektów
  • Zarządzanie procesem zmian w celu zapewnienia, że ​​proces spełnia swoje cele
  • Monitorowanie zmian i koordynacja wszelkich działań wspierających proces
  • Tworzenie raportów z postępu w celu ukierunkowania wszelkich przyszłych inicjatyw zmian 

Jakich umiejętności potrzebujesz, aby wdrożyć proces zarządzania zmianą?

Niezależnie od tego, czy szukasz roli związanej z zarządzaniem zmianami jako pracownik, czy samozatrudniony konsultant, potrzebujesz pewnych umiejętności miękkich i pewnych umiejętności specjalistycznych. Obejmują one:

  • Zarządzanie biznesem
  • Zorientowany na szczegóły
  • Doskonała komunikacja z ludźmi na każdym poziomie
  • Przywództwo i zarządzanie
  • Negocjacje
  • Organizacja
  • Doskonalenie procesów 
  • Biegła znajomość oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem 
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie czasem 
  • Szkolenia i coaching 
  • Zaufanie i budowanie relacji

Proces zarządzania zmianą: przykłady ról i stanowisk

W zależności od rodzaju prowadzonej działalności w skład zespołu zarządzającego zmianami mogą wchodzić różni pracownicy w organizacji. Mniejsze firmy mogą mieć tylko jedną lub dwie osoby przydzielone do tych obowiązków, podczas gdy większe firmy mogą zatrudnić duży zespół z określonymi rolami. Według Glassdoor przykłady konkretnych stanowisk poświęconych zarządzaniu zmianą i ich średnich podstawowych wynagrodzeń w USA:

  • Analityk zarządzania zmianami: 79 051 USD  
  • Menedżer zmiany: 96 645 USD 
  • Konsultant ds. rozwoju organizacyjnego: 98 341 USD 
  • Konsultant organizacyjny: 70 827 USD 
  • Menedżer zmian organizacyjnych: 108 684 USD 

Jak zostać menedżerem zmiany?

Rozważając karierę menedżera zmiany, będziesz potrzebować doświadczenia, tytułu ukończenia uczelni wyższej oraz dalszych kwalifikacji lub certyfikatów, aby uwiarygodnić swoje referencje.

1. Uzyskaj dyplom uczelni wyższej

Licencjat lub magister w dziedzinie związanej z biznesem, takiej jak biznes, administracja biznesowa, zasoby ludzkie lub psychologia organizacji, jest zazwyczaj minimalnym wymogiem do rozpoczęcia kariery w zarządzaniu zmianą. 

2. Rozważ uzyskanie branżowego certyfikatu

Oprócz tytułu licencjata certyfikaty lub kursy z zakresu zarządzania projektami lub zarządzania zmianą mogą wzbogacić Twoje CV i zweryfikować Twoje umiejętności i wiedzę w tej dziedzinie.  Dostępnych jest wiele certyfikatów z zakresu profesjonalnego zarządzania zmianami. Mogą one zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie, szczególnie jeśli nie masz dużego doświadczenia.

  • Certyfikowany specjalista ds. zarządzania zmianami ACMP (CCMP)
  • Specjalista ds. zarządzania zmianami MSI (CMS)
  • Przewodniki po zmianach Zarządzanie zmianami w zwinnym świecie
  • Certyfikat Prosci Change Management
  • Akredytowany Menedżer Zmian CMI – Fundacja
  • Akredytowany Menedżer Zmian CMI – Specjalista
  • Akredytowany menedżer zmian CMI – magister

Możesz także uczestniczyć w profesjonalnych programach i kursach certyfikacyjnych, które pomogą Ci udoskonalić umiejętności zarządzania zmianami. Niektóre obejmują:

 

3. Zdobądź doświadczenie zawodowe

 

Doświadczenie jest niezbędne do pracy w zarządzaniu zmianą. Wielu specjalistów rozpoczynających karierę w tej dziedzinie ma doświadczenie przynajmniej na stanowiskach kierowniczych średniego szczebla, gdzie uczą się, jak zorganizowana jest firma i jak zarządzać zespołami. Można również znaleźć pracę jako agent zmiany, która może pomóc Ci w rozwoju oraz zdobyciu wiedzy i doświadczenia w zarządzaniu zmianami. 

 

4. Weź pod uwagę uzyskanie tytułu MBA lub ukończenie studiów podyplomowych

 

Aby naprawdę wyprzedzić konkurencję na stanowiskach związanych z zarządzaniem zmianami, możesz rozważyć uzyskanie tytułu naukowego. Studia MBA lub studia podyplomowe z psychologii organizacji to świetne opcje. Niektóre uczelnie oferują edukację w szczególności w zakresie zarządzania zmianami. 

Rozważ karierę menedżera zmian

Kariera w zarządzaniu zmianą może być ekscytująca, satysfakcjonująca i zróżnicowana, a także zapewniać ponadprzeciętne perspektywy zatrudnienia. Rozpocznij swoją karierę zawodową od kilku podstawowych kursów, które pozwolą Ci zrozumieć zarządzanie zmianami i poszerzyć swoją wiedzę. Zapisz się na Kursy na Uczelni Łazarskiego i sięgnij po wiedzę, która buduje przyszłość.

 

Źródła artykułów:

  1. US Bureau of Labor Statistics. “Occupational Outlook Handbook, Management Analytics,  Accessed June 26, 2024. 
  2. Glassdoor. “Change Management Analyst Salaries,” Accessed June 26, 2024.
  3. Glassdoor. “Change Manager Salaries, ” Accessed June 26, 2024.
  4. Glassdoor. “Organizational Development Consultant Salaries, ” Accessed June 26, 2024.
  5. Glassdoor. “Organizational Consultant Salaries” Accessed June 26, 2024.
  6. Glassdoor. “Organizational Change Manager Salaries” Accessed June 26, 2024.
Tekst powstał na bazie materiałów z Coursery

Nasze programy

Joanna Knast

Mentorka programów na Lazarski University of Technology

 

Jest psycholożką z wieloletnią praktyką marketingową i szkoleniową w branżach: fintech, e-commerce, fundacjach i agencjach reklamowych. Z pasją rozwija swoje umiejętności biznesowe i psychologiczne dzieląc się zdobywaną wiedzą. Joanna posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, współpracy z partnerami, wdrażania strategii marketingowych, automatyzacji marketingu oraz pozyskiwania i aktywacji klientów.

 

W programach szkoleniowych, stara się łączyć najbardziej aktualną wiedzę psychologiczną i biznesową. Szczególny nacisk kładzie na możliwość wykorzystania kompetencji indywidualnych, budowania poczucia sprawczości, zarządzania stresem w pracy, motywacji oraz komunikacji w zespole

Zuzanna Krauzowicz

Starsza Prawniczka w FinTech Poland, specjalizuje się w regulacjach sektora finansowego.

 

Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa bankowego, usług płatniczych oraz obrotu instrumentów finansowych.

 

Od 5 lat związana z Fundacją Fintech Poland (gdzie odpowiada za prowadzenie projektów na styku technologii i regulacji) oraz z Fundacją Polska Bezgotówkowa.

 

Współautorka publikacji i artykułów dotyczących m.in. RODO, AML, MIFID II, MIFIR, PSD2. Absolwentka prawa WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Mariusz Truszkowski

Innowator, marzyciel, założyciel Szkoły w Chmurze. Swoim działaniem udowadnia, że system edukacji może działać naprawdę dobrze. Pokazuje, że Szkoła w Chmurze ze swoimi wspierającymi nauczycielami, przemyślanym modelem egzaminowania, platformą, podręcznikami oraz bogatą ofertą warsztatów rozwijających kompetencje jest przykładem edukacji na miarę XXI wieku.

 

Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem.

 

Twórca Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informujemy, iż:
 
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem – iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa w wydarzeniu pt.: „Przyszłość pracy: nowoczesne ścieżki kariery” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b – realizacja oraz podejmowanie działań w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie kontaktu z uczestnikami, promocja i rozwój nauki, kształtowanie i promowanie kadry naukowej oraz promocja działalności edukacyjnej Administratora. Dane mogą być także przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego, czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu:
    – prowadzenia działań marketingowych własnych usług edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f,
    – prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora w formie mailingu, jeżeli udzielisz zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy z dnia 16 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji Twojego uczestnictwa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. W przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu produktów własnych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu jego istnienia lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie do czasu odwołania zgody.
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu, chmurowe czy niszczenia dokumentacji.
  7. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą profilowane.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w wydarzeniu.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.
 
Administrator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas wydarzenia, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie zdjęcia. Każdy z uczestników biorąc udział w wydarzeniu akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Uczelni oraz na fanpage Uczelni na portalu społecznościowym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Uczestnikom wydarzenia przysługuje możliwość odwołania udzielonego zezwolenia.

Agnieszka Bajer

Trenerka Improv, improwizatorka i  wokalistka klasyczna.

 

Jej pasją jest muzyka i improwizacja i z nimi połączyła swoją drogę zawodową.

 

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Wrocławiu, szkoły Olimpic Improv w Chicago oraz scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

Od 2010 roku współtworzy spektakle improv z grupami: Teatr Ab Ovo, Impro Quartet, Musical Improwizowany oraz Bez Klepki. Współpracuje regularnie z gwiazdami świata kabaretu i estrady. Improwizacja poprowadziła ją w stronę scenariopisarstwa i stworzyła autorski program warsztatów „Impro dla scenarzystów”, które prowadziła w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w StoryLab.Pro.  Poprzez improwizację ćwiczymy akceptację, uważność oraz zwinność w myśleniu. Słynne „Tu i Teraz” przestaje być enigmatyczne i staje się przygodą. 

 

Na codzień śpiewa w chórze Opery Narodowej, gdzie ma okazję poczuć siłę współpracującej ze sobą grupy ludzi. 

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektorka Personalna I Akredytowana Mentorka i Managerka Programów Mentoringowych EMCC Global l Coach ICC I Praktyk Biznesu.

 

Od ponad 15 lat zarządza zespołami, organizacją procesów na wielu poziomach organizacji.

 

Doskonalone zna rynek pracy i jego złożoność. Zwinnie porusza się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej. W swojej pracy wykorzystuje umiejętności coachingowe i mentoringowe. Jej pasją są Ludzie. Inspiruje ją przyszłość i jej potencjał. Fascynuje ją Reverse mentoring.

Zapisz się na Inaugurację Lazarski University of Technology

Konrad Wawruch

Polski przedsiębiorca technologiczny, twórca przedsięwzięć i inwestor. Założył 7bulls.com, grupę firm dostarczających globalnie innowacje oparte na sztucznej inteligencji i chmurze dla finansów, handlu detalicznego, farmacji, motoryzacji i mediów. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia oparte na badaniach i rozwoju w grupie 7bulls jako CEO Accelevation, ramienia inwestycyjnego grupy. Poszukuje wyjątkowych startupów Blockchain przez seryjnych przedsiębiorców w True Global Ventures 4 Plus, a następnie przenosi je na wyższy poziom jako partner zarządzający TGV 4 Plus Follow On Fund, we współpracy z innymi renomowanymi VC na późnym etapie rozwoju.

 

Aby usprawnić wprowadzanie innowacji na rynek, doradza VC, PE i akceleratorom, jest członkiem Rady Koalicji na rzecz Polskich Innowacji – międzysektorowej sieci, która wzmacnia powiązania w ramach ekosystemu innowacji poprzez promowanie dobrych praktyk i mądrej legislacji. Zespoły badawczo-rozwojowe, które założył i zorganizował, zatrudniają dziś ponad 2000 pracowników badawczo-rozwojowych, pracujących dla globalnych przedsiębiorstw z Polski.

Krzysztof Piech

Profesor nadzwyczajny (Uczelnia Łazarskiego), dr hab. nauk ekonomicznych (SGH), otrzymywał stypendia naukowe na najlepszych uczelniach w Europie i w Azji. Ewangelista technologii blockchain i bitcoin w Polsce. Dyrektor Centrum Technologii Blockchain przy Uczelni Łazarskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, British Alumni Society, Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Były lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” – rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Ekspert różnych ministerstw, urzędów centralnych oraz regionalnych. Doradca kilku startupów blockchainowych.

Tomasz Klekowski

Praktyk transformacji cyfrowej działający w ramach wielu organizacji, wykładowca studiów MBA i podyplomowych, 15 lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu międzynarodowymi zespołami pracującymi w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej: Dyrektor ds. Rozwoju Rynku B2B EMEA Intel – 2013-2018, Dyrektor Zarządzający w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2006 – 2013, Dyrektor Sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2002-2006. Odpowiedzialny za wdrożenie w biurach Intela w Polsce i Czechach nowej koncepcji organizacji pracy w biurze ‘The Way We Work’ – nastawionej na pracę hybrydową (2012-2013).

 

Twórca warsztatów poświęconych pracy zdalnej realizowanych w ramach: Letniej Akademii Lewiatana, Szkoły Euroliderek, stowarzyszenia HR Generation Next. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydział Zarządzania i Marketingu oraz INSEAD Executive Programme. Jeden z pierwszych w Polsce promotorów pracy zdalnej.

 

Marlena Wieteska

Obecnie ekspertka od innowacji na Uczelni Łazarskiego oraz na Lazarski University of Technology, wykładowczyni, trenerka i mentorka.

 

W swoich działaniach zawodowych łączy szerokie doświadczenia z pracy w fintechach, w startupach, w agencjach digitalowych, z własnej działalności oraz z pracy na stanowiskach menadżerskich w bankach z wiedzą marketingową, sprzedażową, z zarządzania projektami i zmianą, jak i z wiedzą psychologiczną. 

 

Entuzjastka interdyscyplinarności i eksperymentatorka.

 

Katarzyna Syrówka

Akredytowana mentorka rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz budowania poczucia dobrostanu pracowników w EMCC na poziomie Senior Practitioner level® oraz certyfikowany coach Gallupa, facylitatorka modelowania stanowiska pracy wg metodyki Job Crafting, praktyk biznesu z ponad 28-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym, sprzedaży i konsultingu biznesowym, właścicielka marki syrowka.com. Asesorka programów mentoringowych oraz akredytacji dla mentorów w EMCC Global.

 

Autorka corocznego RAPORTU Future, ukazującego trendy rynku pracy i zawodów przyszłości. Strateg i wizjoner (Gallup®) prowadzący organizacje ku przyszłości. Przeprowadza liderów oraz firmy z wczoraj do jutra, w oparciu na ich dobrostan i wspiera poczucie sprawczości.

 

Mentorka rozwoju organizacji opartej na potencjale ludzi.