Kim jest project manager: poradnik rozwoju kariery

Dowiedz się więcej o umiejętnościach, wynagrodzeniu, wymaganiach i powodach, dla których warto rozważyć wszechstronną karierę na stanowisku project managera lub project managerki. Zacznij rozwijać się w zarządzaniu projektami.

Kim jest project manager?

Project manager, czyli inaczej kierownik projektu to profesjonalista, który organizuje, planuje i realizuje inicjatywy projektowe, pracując w ramach ograniczeń, takich jak budżety i harmonogramy. Kierownicy projektów kierują całymi zespołami, definiują cele projektu, komunikują się z interesariuszami i doprowadzają projekt do końca.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz kampanię marketingową, budujesz budynek, rozwijasz system komputerowy, czy wprowadzasz na rynek nowy produkt, project manager jest odpowiedzialny za sukces lub porażkę projektu.

Rola project managera jest pożądana w niemal każdej branży. Przyjrzyjmy się bliżej, czym zajmują się kierownicy projektów, dlaczego warto rozważyć karierę w zarządzaniu projektami i jak ą rozpocząć. 

Czym zajmuje się project manager? Zadania i obowiązki

Project manager nadzoruje projekty przez cały cykl ich życia i wszystkie fazy projektu: inicjację, planowanie, realizację i zamknięcie. Aby zapewnić ukończenie projektów na czas i w ramach budżetu, kierownik projektu podejmuje się różnych zadań i obowiązków, w tym:

  • Definiowanie zakresu projektu
  • Trzymanie się harmonogramu
  • Planowanie kosztów projektu i trzymanie się budżetu
  • Zarządzanie zasobami projektu (w tym zespołami i pracownikami)
  • Dokumentowanie postępów w realizacji projektu
  • Komunikowanie się z interesariuszami
  • Ocena ryzyka
  • Rozwiązywanie problemów
  • Kierowanie zapewnieniem jakości

 

Różnorodność obowiązków project managera oznacza, że nie ma dwóch takich samych dni w pracy (lub dwóch takich samych projektów). Każdego dnia możesz przeprowadzać rozmowy kwalifikacyjne i zatrudniać nowe talenty, zarządzać spotkaniami zespołu, realokować zasoby w celu pokrycia nieoczekiwanych wydatków lub informować interesariuszy o postępach projektu.

Project manager: niezbędne umiejętności

Na tym stanowisku odgrywasz kluczową rolę w sukcesie firmy. Podczas gdy na efektywne zarządzanie projektami składa się wiele umiejętności technicznych i umiejętności miękkich, doskonalenie przede wszystkim tych pięciu kompetencji może pomóc w zbudowaniu podstaw sukcesu w tej dziedzinie:

  • Przywództwo: Będziesz prowadzić zespół do osiągnięcia celu.
  • Komunikacja: Często jesteś pierwszą linią komunikacji dla członków zespołu, dostawców, interesariuszy i klientów.
  • Organizacja: Umiejętność ustalania priorytetów i wielozadaniowość sprawią, że projekty będą przebiegać sprawnie.
  • Krytyczne myślenie: Krytyczna analiza i ocena sytuacji pomaga zapobiegać problemom, zanim do nich dojdzie.
  • Poczucie humoru: Podejście do projektu z pozytywnym nastawieniem może złagodzić stres i dodać energii zespołowi.


Zarządzanie projektami może być wymagającą ścieżką kariery, ale jako project manager nigdy nie będziesz mierzyć się z tymi wyzwaniami w pojedynkę. Często będziesz współpracować z członkami zespołu i korzystać z oprogramowania lub narzędzi online zaprojektowanych specjalnie w celu usprawnienia procesu. Konkretne oprogramowanie do zarządzania projektami zależy od projektu lub firmy. Niemniej jednak często obejmuje ono możliwość śledzenia czasu i budżetów, tworzenia planów i raportów, zarządzania fakturami i udostępniania kalendarzy wielu zespołom. 

Gdy dowiesz się więcej o planowaniu projektów, możesz napotkać terminy takie jak Agile, Scrum lub Waterfall. Są to po prostu różne metodyki zarządzania projektami, czyli zestaw zasad przewodnich lub strategii zarządzania projektem. Typowe podejścia i metodologie obejmują między innymi:

  • Agile
  • Lean
  • Waterfall
  • Scrum
  • Kanban
  • Six Sigma

     

Zastanawiając się, jak zostać project managerem, wybór metodyki (lub kombinacji metodyk) jest jedną z pierwszych decyzji podejmowanych przez przyszłego kierownika projektów. Wybór zależy od osobistych preferencji, ale też od branży i rodzaju projektu.

Na przykład, jeśli pracujesz nad rozwojem oprogramowania, możesz zdecydować się na zastosowanie technik Agile. Scrum, podejście do zarządzania Agile, wykorzystuje codzienne spotkania zespołu i krótkie (na przykład 30-dniowe) „sprinty” do szybkiego i wydajnego opracowywania projektów. Metoda Lean, opracowana przez Toyotę w latach 70-tych XX wieku, ma na celu maksymalizację wartości i minimalizację marnotrawstwa. Jest ona nadal powszechnie stosowana w przemyśle wytwórczym.

Kariera project managera

Project managerowie są poszukiwani w różnych branżach, w tym w budownictwie, architekturze, modzie, projektowaniu, informatyce, robotyce i administracji. Zarządzanie projektami może być świetną ścieżką kariery do wykorzystania umiejętności budowania zespołu, rozwiązywania problemów i przywództwa, jednocześnie pomagając organizacjom w realizacji pomysłów i inicjatyw. A ponieważ jest to tak wszechstronna kariera, możesz wykorzystać te uniwersalne umiejętności, aby wzbogacić swoje CV, bez względu na to, dokąd zaprowadzi Cię Twoja kariera.

Role project managerów obejmują:

  • IT project manager
  • Kierownik projektu budowlanego
  • Kierownik projektu opieki zdrowotnej
  • Kierownik projektu technicznego
  • Sponsor projektu
  • Senior project manager
  • Koordynator projektu
  • Administrator projektu
  • Analityk projektu
  • Dyrektor projektu
  • Konsultant ds. zarządzania projektami
  • Scrum master

Project manager: zarobki

Twój potencjał zarobkowy jako project manager zależy od kilku czynników, w tym branży, w której pracujesz, pracodawcy, umiejętności i doświadczenia oraz wykształcenia i kwalifikacji. Oto dane dotyczące wynagrodzeń z różnych źródeł:

Project Management Institute (PMI) podaje, że mediana rocznego wynagrodzenia kierownika projektu we wszystkich branżach w Stanach Zjednoczonych wynosi 115 000 USD. Źródło

Glassdoor podaje, że kierownicy projektów zarabiają średnio 1114 350 USD. Źródło

Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy podaje, że specjaliści ds. zarządzania projektami zarabiają 98 580 USD. Źródło

Project manager: perspektywy zatrudnienia

Według raportu Job Growth and Talent Gap przygotowanego przez PMI, pracodawcy będą musieli obsadzić około 2,2 miliona nowych stanowisk związanych z zarządzaniem projektami każdego roku do 2027 roku. W nadchodzących latach poszukiwane będą osoby z umiejętnościami przywódczymi i technicznymi.

Według raportu PMI, branże takie jak opieka zdrowotna, produkcja i budownictwo, usługi informacyjne i wydawnicze, finanse i ubezpieczenia oraz zarządzanie i usługi profesjonalne odnotują największy wzrost liczby stanowisk zorientowanych na projekty.

Project manager: kwalifikacje

Zarządzanie projektami jest zróżnicowane, a wymagane kwalifikacje dla project managera często różnią się w zależności od branży i firmy. Patrząc na to, czego potrzebujesz, aby zbudować karierę w zarządzaniu projektami, weź pod uwagę dwa główne obszary: edukację i certyfikację.

Wykształcenie wyższe
 

Tytuł licencjata jest zazwyczaj minimalnym wymogiem, aby zostać project managerem, przy czym 82% profesjonalistów posiada wykształcenie wyższe. Źródło. Wielu project managerów posiada wykształcenie w dziedzinie biznesu, informatyki lub w dziedzinie związanej z branżą. Choć nie zawsze jest to ścisły wymóg, wykształcenie wyższe może pomóc w rozwijaniu umiejętności przywódczych, które będą potrzebne w pracy. Niektóre firmy mogą poszukiwać kandydatów z dyplomem ukończenia studiów wyższych, takich jak chociażby Zarządzanie Master of Business Administration (MBA) w Centrum Kształcenia Podyplomowego na Uczelni Łazarskiego lub Master of Science in Management (MSM).

Certyfikaty
 

Niezależnie od tego, czy właśnie ukończyłeś studia, czy chcesz rozpocząć nową karierę w zarządzaniu projektami, profesjonalny certyfikat lub certyfikacja może pomóc ulepszyć twoje CV, abyś był bardziej atrakcyjny dla menedżerów ds. rekrutacji. 

  • Project Management Professional (PMP): Jeśli masz już kilkuletnie doświadczenie jako project manager w środowisku zawodowym, możesz rozwinąć swoją karierę dzięki certyfikatowi PMP od Project Management Institute (PMI). 
  • Certyfikat UCI Project Management Professional spełnia wymagania edukacyjne do egzaminu PMP. Zdobywając ten certyfikat, przygotujesz się do zdania egzaminu i otrzymasz poświadczenie wydane przez uniwersytet do swojego CV. 
  • Certified Associate in Project Management (CAPM): Jeśli dopiero zaczynasz swoją karierę project managera, CAPM to podstawowy certyfikat zarządzania projektami, również administrowany przez PMI. Zaprojektowany dla osób bez formalnego doświadczenia w zarządzaniu projektami, może pomóc otworzyć ścieżkę do kilku podstawowych stanowisk jako project manager. 

Ścieżki kariery dla project managera

Oprócz konkretnych ścieżek kariery w zarządzaniu projektami warto pomyśleć o możliwościach rozwoju zawodowego. W miarę doskonalenia swoich umiejętności i doprowadzania projektów do końca można znaleźć nowe ścieżki awansu. Poniżej przedstawiamy hierarchię stanowisk związanych z zarządzaniem projektami. Należy pamiętać, że mogą się one różnić w zależności od organizacji.

Ścieżki kariery dla project managera

Poziom Kariery – zadania

Koordynator projektu: Pomoc w zadaniach administracyjnych związanych z konkretnymi projektami.

Pierwszy manager projektuZarządzanie małymi projektami pod nadzorem starszego kierownika projektu

Drugi manager projektuZarządzanie jednym dużym projektem lub kilkoma mniejszymi

Trzeci manager projektuZarządzanie wieloma projektami lub projektami o wysokim priorytecie

Starszy manager projektuKierowanie wieloma zespołami projektowymi lub programami

Manager programuNadzorowanie grupy powiązanych projektów w celu osiągnięcia wyników korzystnych dla organizacji.

Manager portfolioZarządzanie kolekcją projektów i programów organizacji

Dyrektor PMOKierowanie planowaniem strategicznym wielu projektów i raportuje do kierownictwa wykonawczego

 

Wybór kariery jako project manager może otworzyć drzwi w wielu branżach. Jeśli jesteś gotowy na podjęcie kolejnych kroków w kierunku tej nowej kariery, rozważ zapisanie się na innowacyjne Kursy na Uczelni Łazarskiego:

Zarządzanie zmianą w organizacji

Project management w marketingu

Artykuł powstał na bazie materiałów z Coursery

Nasze programy

Joanna Knast

Mentorka programów na Lazarski University of Technology

 

Jest psycholożką z wieloletnią praktyką marketingową i szkoleniową w branżach: fintech, e-commerce, fundacjach i agencjach reklamowych. Z pasją rozwija swoje umiejętności biznesowe i psychologiczne dzieląc się zdobywaną wiedzą. Joanna posiada doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, współpracy z partnerami, wdrażania strategii marketingowych, automatyzacji marketingu oraz pozyskiwania i aktywacji klientów.

 

W programach szkoleniowych, stara się łączyć najbardziej aktualną wiedzę psychologiczną i biznesową. Szczególny nacisk kładzie na możliwość wykorzystania kompetencji indywidualnych, budowania poczucia sprawczości, zarządzania stresem w pracy, motywacji oraz komunikacji w zespole

Zuzanna Krauzowicz

Starsza Prawniczka w FinTech Poland, specjalizuje się w regulacjach sektora finansowego.

 

Posiada doświadczenie w zakresie regulacji dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, prawa bankowego, usług płatniczych oraz obrotu instrumentów finansowych.

 

Od 5 lat związana z Fundacją Fintech Poland (gdzie odpowiada za prowadzenie projektów na styku technologii i regulacji) oraz z Fundacją Polska Bezgotówkowa.

 

Współautorka publikacji i artykułów dotyczących m.in. RODO, AML, MIFID II, MIFIR, PSD2. Absolwentka prawa WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Mariusz Truszkowski

Innowator, marzyciel, założyciel Szkoły w Chmurze. Swoim działaniem udowadnia, że system edukacji może działać naprawdę dobrze. Pokazuje, że Szkoła w Chmurze ze swoimi wspierającymi nauczycielami, przemyślanym modelem egzaminowania, platformą, podręcznikami oraz bogatą ofertą warsztatów rozwijających kompetencje jest przykładem edukacji na miarę XXI wieku.

 

Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły oraz społeczności i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą naukową oraz własnym doświadczeniem.

 

Twórca Zielonej oraz Turkusowej Wieży – sieci przedszkoli oraz szkoły.

 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych RODO, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119) informujemy, iż:
 
  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie przy ul. Świeradowskiej 43, 02-662 Warszawa.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem – iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu uczestnictwa w wydarzeniu pt.: „Przyszłość pracy: nowoczesne ścieżki kariery” na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b – realizacja oraz podejmowanie działań w celu wykonania umowy oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie kontaktu z uczestnikami, promocja i rozwój nauki, kształtowanie i promowanie kadry naukowej oraz promocja działalności edukacyjnej Administratora. Dane mogą być także przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego, czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. Twoje dane osobowe mogą być również przetwarzane przez Administratora w celu:
    – prowadzenia działań marketingowych własnych usług edukacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f,
    – prowadzenia kampanii promocyjnych, reklamowych i innych działań marketingowych związanych z usługami edukacyjnymi Administratora w formie mailingu, jeżeli udzielisz zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy z dnia 16 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji Twojego uczestnictwa lub do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. W przypadku przetwarzania na potrzeby marketingu produktów własnych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu – do czasu jego istnienia lub zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie do czasu odwołania zgody.
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu, chmurowe czy niszczenia dokumentacji.
  7. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą profilowane.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a w przypadku wyrażenia zgody na ich przetwarzanie prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).
  9. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia, w dowolnym momencie, sprzeciwu – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  11. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, do jakich zostały zebrane. Niepodanie danych może skutkować niemożliwością uczestnictwa w wydarzeniu.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/ organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.
 
Administrator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas wydarzenia, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie zdjęcia. Każdy z uczestników biorąc udział w wydarzeniu akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Uczelni oraz na fanpage Uczelni na portalu społecznościowym Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Uczestnikom wydarzenia przysługuje możliwość odwołania udzielonego zezwolenia.

Agnieszka Bajer

Trenerka Improv, improwizatorka i  wokalistka klasyczna.

 

Jej pasją jest muzyka i improwizacja i z nimi połączyła swoją drogę zawodową.

 

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Wrocławiu, szkoły Olimpic Improv w Chicago oraz scenariopisarstwa w Warszawskiej Szkole Filmowej.

 

Od 2010 roku współtworzy spektakle improv z grupami: Teatr Ab Ovo, Impro Quartet, Musical Improwizowany oraz Bez Klepki. Współpracuje regularnie z gwiazdami świata kabaretu i estrady. Improwizacja poprowadziła ją w stronę scenariopisarstwa i stworzyła autorski program warsztatów „Impro dla scenarzystów”, które prowadziła w Warszawskiej Szkole Filmowej oraz w StoryLab.Pro.  Poprzez improwizację ćwiczymy akceptację, uważność oraz zwinność w myśleniu. Słynne „Tu i Teraz” przestaje być enigmatyczne i staje się przygodą. 

 

Na codzień śpiewa w chórze Opery Narodowej, gdzie ma okazję poczuć siłę współpracującej ze sobą grupy ludzi. 

Ilona Perużyńska-Zych

Dyrektorka Personalna I Akredytowana Mentorka i Managerka Programów Mentoringowych EMCC Global l Coach ICC I Praktyk Biznesu.

 

Od ponad 15 lat zarządza zespołami, organizacją procesów na wielu poziomach organizacji.

 

Doskonalone zna rynek pracy i jego złożoność. Zwinnie porusza się w obszarze budowania relacji oraz kultury organizacyjnej. W swojej pracy wykorzystuje umiejętności coachingowe i mentoringowe. Jej pasją są Ludzie. Inspiruje ją przyszłość i jej potencjał. Fascynuje ją Reverse mentoring.

Zapisz się na Inaugurację Lazarski University of Technology

Konrad Wawruch

Polski przedsiębiorca technologiczny, twórca przedsięwzięć i inwestor. Założył 7bulls.com, grupę firm dostarczających globalnie innowacje oparte na sztucznej inteligencji i chmurze dla finansów, handlu detalicznego, farmacji, motoryzacji i mediów. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia oparte na badaniach i rozwoju w grupie 7bulls jako CEO Accelevation, ramienia inwestycyjnego grupy. Poszukuje wyjątkowych startupów Blockchain przez seryjnych przedsiębiorców w True Global Ventures 4 Plus, a następnie przenosi je na wyższy poziom jako partner zarządzający TGV 4 Plus Follow On Fund, we współpracy z innymi renomowanymi VC na późnym etapie rozwoju.

 

Aby usprawnić wprowadzanie innowacji na rynek, doradza VC, PE i akceleratorom, jest członkiem Rady Koalicji na rzecz Polskich Innowacji – międzysektorowej sieci, która wzmacnia powiązania w ramach ekosystemu innowacji poprzez promowanie dobrych praktyk i mądrej legislacji. Zespoły badawczo-rozwojowe, które założył i zorganizował, zatrudniają dziś ponad 2000 pracowników badawczo-rozwojowych, pracujących dla globalnych przedsiębiorstw z Polski.

Krzysztof Piech

Profesor nadzwyczajny (Uczelnia Łazarskiego), dr hab. nauk ekonomicznych (SGH), otrzymywał stypendia naukowe na najlepszych uczelniach w Europie i w Azji. Ewangelista technologii blockchain i bitcoin w Polsce. Dyrektor Centrum Technologii Blockchain przy Uczelni Łazarskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, British Alumni Society, Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin. Były lider biznesowy Strumienia „Blockchain / DLT i Waluty Cyfrowe” – rządowego programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Ekspert różnych ministerstw, urzędów centralnych oraz regionalnych. Doradca kilku startupów blockchainowych.

Tomasz Klekowski

Praktyk transformacji cyfrowej działający w ramach wielu organizacji, wykładowca studiów MBA i podyplomowych, 15 lat doświadczenia w tworzeniu i zarządzaniu międzynarodowymi zespołami pracującymi w warunkach pracy zdalnej i hybrydowej: Dyrektor ds. Rozwoju Rynku B2B EMEA Intel – 2013-2018, Dyrektor Zarządzający w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2006 – 2013, Dyrektor Sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Intel – 2002-2006. Odpowiedzialny za wdrożenie w biurach Intela w Polsce i Czechach nowej koncepcji organizacji pracy w biurze ‘The Way We Work’ – nastawionej na pracę hybrydową (2012-2013).

 

Twórca warsztatów poświęconych pracy zdalnej realizowanych w ramach: Letniej Akademii Lewiatana, Szkoły Euroliderek, stowarzyszenia HR Generation Next. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, wydział Zarządzania i Marketingu oraz INSEAD Executive Programme. Jeden z pierwszych w Polsce promotorów pracy zdalnej.

 

Marlena Wieteska

Obecnie ekspertka od innowacji na Uczelni Łazarskiego oraz na Lazarski University of Technology, wykładowczyni, trenerka i mentorka.

 

W swoich działaniach zawodowych łączy szerokie doświadczenia z pracy w fintechach, w startupach, w agencjach digitalowych, z własnej działalności oraz z pracy na stanowiskach menadżerskich w bankach z wiedzą marketingową, sprzedażową, z zarządzania projektami i zmianą, jak i z wiedzą psychologiczną. 

 

Entuzjastka interdyscyplinarności i eksperymentatorka.

 

Katarzyna Syrówka

Akredytowana mentorka rozwoju talentów, drogi zawodowej oraz budowania poczucia dobrostanu pracowników w EMCC na poziomie Senior Practitioner level® oraz certyfikowany coach Gallupa, facylitatorka modelowania stanowiska pracy wg metodyki Job Crafting, praktyk biznesu z ponad 28-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym, sprzedaży i konsultingu biznesowym, właścicielka marki syrowka.com. Asesorka programów mentoringowych oraz akredytacji dla mentorów w EMCC Global.

 

Autorka corocznego RAPORTU Future, ukazującego trendy rynku pracy i zawodów przyszłości. Strateg i wizjoner (Gallup®) prowadzący organizacje ku przyszłości. Przeprowadza liderów oraz firmy z wczoraj do jutra, w oparciu na ich dobrostan i wspiera poczucie sprawczości.

 

Mentorka rozwoju organizacji opartej na potencjale ludzi.